måndag 16 juli 2012

Uppgraderad....

Är nu äntligen uppe på fyra vändor i trappan och vägen ner. Nice. I min värld är första vändan alltid vidrig sen rullar det bara på. Jag hade kunnat klämma en femte runda men tror det är bättre att öka långsamt. Men vissa är inte sansade på högen, inte alls. I dag mötte jag en ung kille som kutade ner som en tok, han sprang om mig och sen stretchade han när jag kom tillbaka till trappan. Han hade hört talas om att man kunde besegra trappan på jobbet och gav sig dit för första gången i kväll och gjorde just det, besegrade trappan, tio vändor alltså. Dessutom hade han tagit med sig flickvännens lillebror som inte alls hade samma kondition och inte alls sprungit förut och han låg som en hög i trappan och knöt skor när jag kom förbi.
- Vilket varv är du på? stönades fram av denne, ca16-årige, lite lätt knubbige kille.
- Tredje, svarade jag.
- Sjunde, sa han och spottade upp sig och småsprang upp resten av trappan även om det såg tungt ut.
När han kom upp nästan krälade han vidare mot toppen och jag log och tog vägen ner direkt. Hans "svåger" som alltså redan var klar med sina tio varv och också hade extremt god kondis stretchade vidare där nere och frågade om jag sett honom.
- Jo då, han kröp nästan upp mot toppen sa jag.
Vi snackade en stund och hjälptes sen åt att övertala grabben att ge sig när han kom ner. Jag undrar verkligen hur han kommer må i morgon och jag hoppas han var sjukt nöjd med sina sju rundor. Galen premiär.

Frk T och hennes kompis Frk R tog tre varv. Polaren har bra grundkondis och joggade lätt upp vilket fick Frk T att må lätt illa. Till skillnad från mig så tycker Frk T att varv ett är lätt som en plätt. Jag känner mig lätt astmatisk första uppgången innan flåset kommer. Undrar varför det är så? Jag måste liksom komma in i andra andningen.

Annars har dagen ägnats åt att göra ärenden och tvätta. Underbart snälle Kamrat R har återigen skruvad isär min bil och denna gång bytt bromsskivor (härom dagen bytte han bromsbelägg men det räckte inte). Snälle Herr Berggren lånade ut sitt garage där bilen kunde lyftas upp vilket givetvis underlättade. Nu har jag bara några fler uppdrag till stackars Roger.

Datorn måste rensas och du vet det där modemet.... det är nog bäst att du gör det, jag kommer garanterad förstöra något annars. Jo jag vet, det blir kajko, jag läste instruktionen, nåja försökte i alla fall. Så tro mig, jag vet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar