söndag 15 juli 2012

Trädgårdsarbete är också motion

Det slår jag fast efter att ha tillbringat helgen med i huvudsak den sysslan. Inte har det blivit vare sig trappklättrande eller joggingturer sen i fredags men det har känts ändå. Hela dagen i går gick åt till gräsklippning och ogräsrensning. Krille klippte ner jättejasminen till hälften och den är fortfarande stor. Det blev lite grillning med Roger och Ingela i går kväll och sen smakade vi på rabarbercider och sån kan rekommenderas.

I dag blev det trädgårdsarbete i form av kantklippning med sax (nog så jobbigt). Dessutom klippte jag bort alla vissna rosor på rosenbusken som till skillnad från alla andra verkligen måste gilla sommarvädret, den dignar av stora, fantastiskt vackra och väldoftande rosor. Sen städades och fejades det värre här. Frk T slog till och städade hela badrummet och jag är nog fortfarande i chock, något sådant har aldrig hänt förut. Sen gjorde hon tårtan nästan helt ensam! Hon blev nämligen firad av släkten i dag och förärades med en massa kosing att shoppa på Ullared för. En ridväst är viktigast men pengarna kommer nog räcka till mer. Att grillen gick sönder och nu har fått starta grovsopshögen är väl bäst att jag inte plågar er med, jag har som tur är en granne med grill.

Kvällen har tillbringats hos Åsa och Per. Per och jag har filat på julsketcher och Frk T och Åsa har ridit. De är så snälla. Frk T får rida och dessutom fick hon mer presentpengar. Det är så man nästan skäms, hon får ju rida alldeles gratis. Tack!

Det fick minsann bli en sen middag här i huset, 22.30 var maten klar....undrar vad Anna Skipper skulle säga om den saken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar