torsdag 5 juli 2012

Sommarjobb!

Jaha så går en barnledig vecka framåt. Jag kan längta lite efter frihet men när den kommer är det rätt trist så Frk T får gärna komma hem snart. Nåja solen skiner och hon är på sjön med sin pappa och familj. Badtemperaturen i Vättern är 18,9 grader upplyste hon mig om i går. Brr så kallt tyckte jag, men se det var det inte alls.

Jag tillbringar dagarna med jobb. Kökstädningen med fönstertvätt är avklarad och i dag har jag minsann oljat in verandagolvet. Rätt mycket jobb med det kan jag säga. Alla saker måste flyttas och sen ska det sopas, dammsugas, skuras och till sist oljas. Nåja nu är det gjort och brädorna var törstiga så det behövdes. Nästa sommar är det nog time att måla om verandan. Uha så jobbigt, det orkar jag inte tänka på i år.

En liten resa till Ytterby utanför Götebrog ska det bli. Vi ska hälsa på min kusin precis som i fjol. Tack vare fejjan har vi tagit upp kontakten vilket är mycket trevligt. Men innan dess har jag en massa tom tid. Den får fyllas med en massa träning och mer jobb gissar jag. Här finns massor att göra, som jag inte har lust med.

Jag var till högen i dag också, det var nästan en vecka sen sist. Hälsenorna har fått vila. I dag blev det två vändor men jag tog vägen ner istället för trappan. Jag tror det skonar hälsenorna lite. Sällskap fick jag också av en förälder (en av mina favoritföräldrar genom tiderna faktiskt) som är brevbärare. Rackarns, brevbärare har bra ork i trappor dom, hon bara knatade på och vi gjorde sällskap ner i rask takt. Jag orkade inte helt hålla hennes tempo upp vända nummer två men jag ökade rätt ordentligt ändå. En av de trevligaste sakerna med trappan är att man träffar så mycket folk. Alla blir liksom polare i svettandet och flåsandet. Jag gillar verkligen trappan även om jag inte går ner i vikt. Nåja det blir ju muskler och kondis av det hela i alla fall.

Jag hinner sola lite också och jag hoppas solen stannar kvar så länge som möjligt. Väderprognoser kan ta sig nånstans..... bara sol önskas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar