tisdag 24 juli 2012

Teknik ska helst funka....

Hemma från sommarens enda resa. Tror någon att det går att ladda ner bilder? Nja först är telefonen inte tillräckligt laddad och datorn går i ultrarapid, bara att vänta alltså. Jag berättar väl lite och bilder får komma sen.

Resan gick till västkusttrakter och närmare bestämt till Ytterby där två av mina kusiner bor. Den ena ute med sin husbil men Christer och hans Maria tog snällt emot oss. Vi har våldgästat där i flera dagar och släpat runt dem på diverse kostsamma saker. Vi gick ut hårt med en roadtripp till Ullared för att shoppa loss på GeKås, en äkta terapi denna vädertrista sommar. Att det regnade dagen lång gjorde inte saken sämre om man bortsåg från köerna i restaurang och kassan. Det var dock ingen kö in men det fanns typ ingen parkering att uppbringa. Maria körde runt 45 minuter innan en snubbe åkte och lämnade en glugg. Då hade redan Frk T och jag avverkat hästavdelningen och hennes födelsedagspengar var slut (hon gick därefter lös på mina). Det blev mycket kläder kan man säga. Men det är en bra affär, man hittar typ allt och lite till. En del som jag inte visste att jag behövde.... men det mesta var saker som behövdes. Jag är inte typen som köper 20 flaskor schampo och en jäkla massa plastpåsar, den avdelningen går jag snabbt förbi. Jag hade planerat att köpa lite dvd-film men se det hittade jag ingen. Morden i Midsomerboxarna hade de gömt eller sålt slut på och Skenet bedrar fanns inte heller. Nåja det blev påslakan och handdukar istället.

Dag två tillbringade vi på Marstrand. Jag var ju tvungen att gå i lite trappor så vi kutade runt i ruinen i två timmar. Ungarna ville se vartenda skrymsle där stackars fångar suttit och försökt karva sig ut med bara händer, hua vilket ställe. Barnen badade lite också och sen blev det lite mer shopping men bara lite, Marstand är inte precis Ullared.

Dag tre åkte vi till Ljungkile och hälsade på min farbror Gunnar. Han har en villavagn där som är som ett litet lyxigt hus. Utbyggt trädäck och plats för massor. Häftigt ställe med värsta utsikten. barnen badade i vattnet som faktiskt var rätt varmt. I den värmen trivdes brännmaneterna som vägrade ge sig längre ut till havs, man fick därför ha noggran koll och några simturer var det inte tal om.

Dag fyra var vikt åt Liseberg även om vi startade förmiddagen med att se på tv och minnas förra årets hemska dag den 22 juli. Usch ingen rolig påminnelse. Sju timmar gick vi runt i denna park, jag åkte inte en karusell men tryckte i mig diverse onyttigheter. Frk T åkte så mycket hon hann utifrån alla köer. Alla tyckte nog att denna söndag var utmärkt för Liseberg, lagom molnigt som det var. Frk T:s värstingåk denna gång var Balder (nåt uppskjut var det inte tal om detta år, det kom hon igång från i fjol). Maria var heller inte sugen på att åka Atmosphere i år igen (hon fick nog förra året).

Annars har vi umgåtts, ätit för god mat och druckit gott vin, fått lyxigt fotbad, tja så som det ska vara på en semester även om det gärna hade fått vara 25 grader varmt och havsbad för min del. Nåja det ska det bli nu och då får man ta insjöarna i besittning.

I dag fyller Frk T:s pappa år så grattis till dig Robin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar