söndag 1 juli 2012

Party, party, party

Känns som att sången dansa, pausa, dansa, pausa har symboliserat denna helg. Frk T har haft papphelg så jag har kunnat roa mig bäst jag velat. Fredagen var vikt åt umgänge med Mr Z, vi hade redan tidigare i veckan planerat att fira att hans semester startat. Det var bestämt att vi skulle besöka Södra vattentornet och jag blev därför en aning förvånad när han och hans polare började gå åt andra hållet. Jag fick då inse att vi skulle till Strömpis på allsång. Det blev en trevlig kväll med en ruskigt blöt avslutning. Då menar jag inte invärtes även om det räckte det också. Efter att ha avverkat Nån restaurang jag glömt namnet på, Strömpis, Olles och Mc Donalds så vräkte regnet ner. Vi sprang nästan hela vägen hem till Mr Z och stod i hans port och väntade länge och väl på bästa Bittan som skulle hämta mig. Hon fick krypköra för att slippa vattenplaning så det tog en stund.

Efter att ha somnat med blött hår var jag snygg som få denna lördagsmorgon. Efter visst åtgärdande av detta så gick hela dagen åt till mer festförberedelser. Kraxkompaniet hade sin stora sommarfest nämligen. Den hade vi efter moget väderövervägande bestämt oss för att ha hemma hos Per och Åsa som innehar en stycket stor lada. Denna hade under veckan röjts ut och när vi kom var det redan pyntat med massor av björkar. Det var dukning, matlagning och riggande av musik som präglade dagen. The wild horse silverdollar saloon band är ju våra och de tänkte givetvis spela en del under kvällen även om tanken givetvis var att de skulle partaja lika mycket som oss andra. Det blev en trevlig kväll med västerbottenpaj, grillat och jordgubbar och massor av musik. Bra jobbat alla som hjälpte till att fixa och trixa. Per och Åsa ska givetvis ha ett stort tack för att vi fick vara hos dem. När vi kom i dag som städpatrull var dessutom det mesta redan klart. Glas, bestick, burkar och kastruller var redan skinande rena. Bord, stolar och björkar som bortblåsta. Alltså jag undrar om ni sov något Per och Åsa??? Ni måste varit uppe i ottan.

Nu är det sommar och vi kan inte direkt ta paus. En ny revy måste skrivas och planeras. Dessutom ska vi givetvis gå på teater och farser. I augusti är det dessutom revy-sm i Karlskoga och jag tänker i alla fall ta chansen att åka och titta när det för en gång skull är nära.

Frk T bestämde sig hastigt och lustigt för att följa med sin pappa ut på Vätterns bölja ett tag så jag blev helt solokvist. Då ska det passas på att gås på teater, får vi till det får både Svennevad och Stora Mellösa besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar