söndag 8 juli 2012

Regn igen...

Hm jag hoppas verkligen inte denna sommar går till historien som lika regnig som den 2000. Då föddes nämligen Frk T och därför minns jag den klart och tydligt. Juni var ok och lite blandad, sol/regn sådär. Några varma dagar att stöna över i nionde månaden men se i juli började det skvala och det höll på varenda dag fram till hösten. Varenda dag, jag skrev upp. appellplanen på bruksis var så vattensjuk så vi fick ställa in tävlingar, potatisodlarna rodde ut och grät över sina ruttna potatisar. Nä så illa ska det väl inte bli, det har ju varit rätt fint under veckan faktiskt.

I går var det molnigt men varmt. Jag och Gunilla for till Karlskoga och såg Lyset spela Madicken. Helt Lysande som vanligt. De har ett passande namn Lyset ;) för de är nästan alltid lysande och väldigt duktiga. Inte bara på skådespeleri utan på scenografi och att fördela scener på ett fint sätt så allt går fram med enkla medel. Jag blir alltid så sugen på "riktig" teater när jag ser dem. Revy är naturligtvis lika riktigt men en helt annan genre som kräver sitt. På många vis är det svårare eftersom man måste kasta sig i och ur olika karaktärer och hinner ofta inte landa särskilt länge i en och samma. Mordgåtan vi gjorde gav lite smak på den andra världen och jag känner att vi måste göra mer sånt, också. Nu i sommar är det dock hög tid att planera julshowsrevy hur skumt det än känns. Jag ska skicka ut lite tider för skrivarmöten sen, vi måste verkligen komma igång nu.

Egentligen skulle bloggen handla om bananflugor, ett riktigt gissel, så den får nu övergå till det. Jag förstår inte vad som får dem att trivas i mitt kök. Det är nu näst intill kliniskt rent. Inte en frukt eller annat ätbart finns framme. Soppåse och kompostpåse är tömda. Häromdagen flyttade jag in diskmedlet som luktar äpple i ett skåp men ändå så är de kvar. I går körde jag kaustiksoda i avloppet två gånger. De är ändå kvar. Vad tusan är det de gillar? Kan någon vänlig själ svara på det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar