måndag 28 februari 2011

Det rör på sig!

Det blev en vab-dag i dag men Frk T är på bättringsvägen så vi kan nog köra som vanligt i morgon. Men detta gjorde att jag kunde få tag i alkoholhandläggaren och restaurangskolan lite lättare än om jag jobbat.  I morgon ska vi avlägga våra prov, jag hos alkoholhandläggaren och övriga på restaurangskolan. Vi är nog mer än tillräckligt välutbildade nu noggranna som vi är. Ibland får jag för mig att vi gör allting rätt in absurdum när man sedan får reda på kraven. Men jag antar det är bra med noggrannhet kring både alkohol och mat. Vi vill ju gärna göra rätt från början. Jag är glad att folk är så hjälpsamma för man är ju ute i tassemarker man inte riktigt kan om man inte drivit restaurang i ett tidigare liv. Jag ska nu ägna resten av dagen åt att plugga lite mer på alkohollagen och sedan på mina repliker och sånger. Jag är annars grymt tacksam över att Kumlas pensionärer gör sitt bästa för att vi får in roligheter om trädbeskärning i repertoaren. Nu kan ni dock hålla er lugna eftersom manuset är klart och vi repar på allt. Men skulle ni hitta på något mer så knör vi väl in det någonstans. För övrigt kan ni i dag fira musarmens dag. Jag är osäker på hur det går till men jag antar man ska göra något annat med armen än det vanliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar