fredag 11 februari 2011

Snögnäll eller?

Gissar att 90% av alla bloggar som skrivs i detta lands södra delar handlar om snön och dess framfart. Igendrivna vägar, avåkningar, snörök, skottning och annat elände. Själv åkte jag lite karusell i första rondellen från jobbet, smått pinsamt att snurra och hamna åt fel håll i rondellen, men det var bara att backa lite och köra därifrån lite lagom diskret. Skotta fick jag givetvis göra hemma eftersom plogen varit där och ordnat en fin och tung vall, bästa S kom och löste av efter en stund och jag gick in och diskade.

Det har annars varit en rätt tung vecka, febern i början och en seg trötthet när jag började jobba i onsdags som hållit i sig. Inte blir det bättre av att jag är i en period där jag har ruskigt svårt att sova. Det kan göra mig galen att ligga vaken timme efter timme. Alla andra i huset sussar som små grisar utan minsta problem medan jag i huvudet skriver revynummer, löser världsproblem och annat som inte har någon vettig funktion. Jag har en känsla av att det skulle hjälpa med rejäl motion faktiskt och jag känner att jag måste få till det på något vis. Det måste gå att klämma in även i detta tokstressade liv. Nåja i dag har jag skottat så det räcker, bra motion och FRISK, rasande frisk luft fick jag också.

Trotts segheten så har jag gjort massor denna vecka. Fixat och trixat med alkoholtillstånd, miljötillstånd för att fixa mackor och sånt på palatset. Ett styrelsemöte med Atsö har vi haft, repetition i går kväll och en massa annat. På jobbet gjorde vi i går ett intressant besök på Kunskapsskolan i Örebro vilket var spännande värre. Jag tror jag skulle gilla att jobba där ett tag men förmodligen tröttna efter ett par år eftersom man får jobba med färdigplanerade lektioner mest hela tiden. Förmodligen jätteskönt till en början men kanske tråkigt efter ett tag. Annars verkade det mycket ordning på kunskapskontrollen och avprickning hela tiden. Systemet passar garanterat många som vill någonstans och har skapligt lätt för sig, men säkert sämre för elever med svårigheter. Vi har en Malmenlärare där på plats och det ska bli grymt spännande att se vad hon tycker efter ett år eller så. Det är i alla fall spännande med nytt tänk i skolans värld där annars ganska mycket är sig likt år ut och år in. Det som ändrar sig är att arbetsuppgifterna blir fler och fler liksom kraven. Lite dum var jag kanske nu, det är klart att mycket ändrat sig, men mycket är också detsamma som när jag gick i skolan. Det mesta är lite bättre och några saker lite sämre.

Kvällen ska ägnas åt slapphet framför teven. Morgondagen ska ägnas åt att vara barnvakt till Frk T:s lillasyster som till och med ska sova över hos oss och åt valpar. Valparna ska tas om hand två gånger under dagen tills H kommer hem från helgjobb. C tänker trotsa vädret och bege sig till Stockholm. Jag gissar att Pizza blir glad åt besöket i alla fall. Dags att tända lite lampor för det skymmer ute och vinden viner runt huset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar