lördag 5 februari 2011

Mer renovering

Det vore väl själva f-n om inte den smala lilla "hallen" utanför badrummet skulle bli klar någon gång. Så vi slipper ha så tjockt med möbler överallt. Jag började nog i våras eller somras tror jag och spacklade. Sen hände ingenting, ingenting och ingenting. Sen köptes matta med den berömda mattfadäsen där vi så när fick en för liten matta. Den i lagom storlek har dock stått hoprullad i klädrummet (garderoben) sen i somras. Nåja golvet är reglat och omlagt två gånger som jag tidigare nämnt men sen hände..... ingenting. I dag bestämde jag mig dock för att börja slipa, iklädd snyggaste BingoBerratröjan satte jag igång och inspirerade även S. Nu är det nästan färdigslipat och kanske kan taket bli målat också, man vet aldrig. Kan tillägga att detta lilla rum är sådär 3 x 4 meter på sin höjd så det är inget jätteprojekt om man bortser ifrån hur snett och vint det är.

För övrigt ska jag ägna mig åt revyskrivande i eftermiddag/kväll. Kamrat I kommer hit och bidrar, jag ska försöka få till något gott att äta. Jodå ni läste rätt, jag ska! Hm, jag kan faktiskt laga mat, rätt god mat, jag är till och med skapligt bra på det, men jag tycker det är skittråkigt. Eftersom jag liksom vunnit högvinster på det området i mitt liv så slipper jag ofta, vilket jag är djupt tacksam över. S är ute och förlustar sig med arbetskollegor så han kan ju slippa matlagningen i dag. Han har dock alldeles ensam fått ner en sketch på papper innan han gav sig iväg och jag tror jag ska ta och stuva in den i datorn också. Ha en fin lördag alla kära läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar