söndag 27 februari 2011

Fantastiskt rep

Vilket bra rep vi haft i dag! Jag är så glad åt att alla tar så bra ansvar och repar på andra nummer medan några står på scenen med våra musiker. Det satt folk och repade lite överallt. Per hade med sig gitarren och tänk så bra det är med folk som kan spela på sådan också. Orkestern slet hela eftermiddagen och jag har grymt dåligt samvete över att jag glömde handla mer bröd. Nästa gång blir det minst korv med bröd!

Annars startade vi repet med möten om alla andra åtagande vi har i krax. Forever Yong och Martin Mutter bara denna vecka. Alkohollagstifningsprov för några av oss. Senare under repetitionstiden har vi två årsmöten med uppträdanden och serveringar. I maj ska vi till Karlstad och köra ett 20-minutersgig (det lät det ;) Det känns som att vi snart inte har tid att jobba någon av oss. Tack snälla Bittan och Jenny för att ni tog ifrån mig lite jobb under kommande vecka. Tack alla ni andra också som ställer upp och fixar allt möjligt, det börjar kännas som att vi fått igång lite organisation. Välkommen Margaretha som var ny i service! Jag har säkert glömt tusen viktiga saker men det känns något bättre nu än i går kan man säga. Lite mer struktur! Ska försöka ställa om till att bli fröken nu och försöka sova och inte ägna revyn eller Sturepalatset en enda tanke, då är det nämligen kört med sömn.

Ops glömde något viktigt. Vi har bestämt maten till Visor och Klavertramp, det blir "Palatstallrik à la Rosendal" vilket betyder lax med vårprimörer och örtig potatissallad tillagat av vår egen proffsBarbro. Gott va! Jag hoppas nu att Kristina får till något bra med biljettförsäljningen, tack för det också. Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar