tisdag 22 februari 2011

Alkohollagstiftning

En tjock bok att läsa...jag kan meddela att jag och Krille (i alla fall) nu vet vad ett standardglas är, så långt har vi kommit. Hur jag ska hinna till slutet före fredag morgon är en gåta men det kanske går. Det är också svårt att veta exakt vad som är det viktiga. Jag vet vad jag skulle fråga om ifall jag gjorde proven men hur ska jag kunna veta att provgöraren tänker lika förnuftigt som jag? Nåja bara att banka in det hela i skallen så gott det går. Den här veckan går annars åt till mycket kraxjobb. I morgon måste jag göra en lista för att bena ut vad jag egentligen måste hinna för just nu känns hela skallen som ett stort mos. I går lyckades Bittan och jag i alla fall införskaffa ytterligare två teatermasker (dekoration på palatset) och en sångstol. Vi lånade förut en höj- och sänkbar tjusig sak av Ingelas yngsta, men Lilla h ville givetvis ha tillbaka sin stol. I går hittade vi exakt en likadan på Chilli =). Nu ska vi bara inhandla tillbringare, någon sorts rullgardiner och dukar och förmodligen en massa andra saker. Vi måste nog beställa småflaskor med vin på bolaget också för det har dom nog inte hemma. Hoppas det kommer många hugade 60- och 70-talsmusikfans och kollar när Forever Young ska spela den 5 mars. Revytexter borde jag också repa.... hm det är mycket nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar