söndag 20 februari 2011

Nystart

Jag har från och med i dag gjort om bloggen till en blogg för Kraxkompaniet. Mina rent privata funderingar får vila ett tag. Bloggen kommer därför att handla om det vi tar oss för i Kraxkompaniet. Andra kraxare är välkomna att "låna bloggen" för att skriva då och då om så önskas.

Den här helgen har varit en riktig kraxhelg och en stor del av den har tillbringats på Sturepalatset. Lördagen ägnade vi nämligen åt att städa stället och plocka bort alla kläder från Snittar & Bubbel. På tiden, kan man säga eftersom nya "Visor och Klavertramp" -prylar snart ska in. Loger och sådana utrymmen var i stort behov av städning och vi var ett skapligt gäng som ställde upp och hjälpte till. Vi fick ytterligare en stång uppsatt i klädförrådet också så vi faktiskt fick upp kläderna som låg i högar på golvet och i soffan. Alla tyger som vi så förnämligt fått av min pappas ex Ulla har sorterats så fint i färgordning av Bittan. Bittan kan med andra ord sy snart vad helst vi önskar. Att hennes obegränsade fantasi löser det mesta vet vi ju sen förut. På lördagskvällen var vi tre kraxare som begav oss till Lerbäcks teater och såg farsen Noll Koll. Underbart kul och inspirerande, tack snälla Johan för att du fixade biljetter så snabbt.

I dag har det repats såklart. Musikerna var på plats och de var som vanligt grymt bra. Nu har vi äntligen satt alla tonarter så nästa musikrep kan vi nog äntligen komma igång med ordentliga sångrepetitioner. Jag var helt otroligt imponerad av Pers sång då han sjöng "raggarlåten". Du är baske mig helt fantastisk och jag är så glad att du är med oss denna gång. Att dessutom ha den sortens yrkesman på plats känns mycket tryggt också ;)). Roger har också fått klart larmet vilket också känns tryggt. Jag tror och hoppas vi får till en bra föreställning, alla är grymt taggade i alla fall. Vi fick stryka ett par nummer i dag eftersom programmet blev för långt. Inte illa pinkat med tanke på att vi började skriva i januari.

Under veckan ska fyra kraxare bli experter på alkohollagstiftningen och också avlägga prov och examen så vårt tillstånd blir klart. Det är mycket på gång kan man säga. Vecka 9 kommer både Martin Mutter och Forever Young till palatset och uppträder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar