söndag 1 april 2012

Snacka om fantastisk kväll!!

Vår Engelska pubafton är över och allt är i hamn. Jag är sällan riktigt nervös om jag inte ska sjunga ballader förstås, men i kväll var jag nervös. Inte för min roll i mordgåtan, den trodde jag att jag skulle klara av, inte minst eftersom jag skrivit manuset och faktiskt kunde de flesta replikerna (även om skrivande för all del inte är en garanti för det). Men jag var sjukt nervös för logistiken vad gällde mat och dryck. Ca 30 fisch and chips och 26 kycklingpajer skulle fixas plus soppa och baguetter. Vi får inte laga mat från råvaror eftersom vi inte har ett sånt kök men vi kan värma sånt som är förfixat, alltså friterade vi fisch and chips och värmde färdiga kycklingpajer i micron.

Nervositeten gällde elen och propparna. Att de skulle ryka visste vi men det brukar mest vara att trycka på en knapp och köra vidare. För att gardera oss drog vi skarvsladdar från lite överallt för att fördela förbrukad ström. Observera att detta var innan earth hour och att vi fick vårt strömavbrott en timme för tidigt. Alltså gick huvudproppen vilket inte alls bara innebar att vi kunde trycka på en knapp utan Roger var tvungen att komma på att han skulle ut i i elskået utanför och mixtra. Fan, ibland begriper jag inte hur jag skulle överleva utan Roger!!!! Kraxkompaniet skulle inte överleva. Det känns lite jobbigt, men ett stort, sjukt jävla tack för att du är så bra vännen!!!!

Gästerna fick sin mat och vi spelade mordgåtan. Nerikes Allehanda var på plats och jag hoppas Åsa skriver om annat än strömavbrott. Allt gick grymt bra. Vi sålde mer än vi någonsin gjort, bara det! Britt-Marie spelade mordgåtan med ryggskott. Stackars stackar dig! Håkan Sandberg och hans polare spelade superbra och gästerna hade så trevligt. Temakvällarna är verkligen en hit så här långt. 27 stycken gissade vem som var mördaren och Annika Hallberg (kommunens direktör...vilket framkallar ett brett leende med tanke på innehållet i gåtan) hon vann två fribiljetter till Westernkvällen. Mordgåtans innehåll? Jo vi driver rätt friskt med kommunens åtaganden och tillkortakommanden. Tar död på en och annan.

Kumlanytts utsände kom en aning sent och missade allt utom upplösningen...vilket jag tror han ångrade lite. Nåja han fick vetskap om att han med god publikfantasi varit en del av det hela. En stor kram till Per som regisserat gåtan och verkligen uppmuntrat och peppat oss alla!

Störst eloge ska servicegruppen ha för att: ni friterade, micrade, diskade och gjorde allt så jäkla bra och för att ni inte bröt ihop utan bara körde på. Jäklar vad bra ideellt arbete kan funka, det är grymt!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar