fredag 6 april 2012

Å tiden flyger fram

Påsklovet närmar sig sitt slut även om det är några härligt lediga dagar kvar. Ett bra påsklov har det varit så här långt. Jag har inte vänt på dygnet. Jag har promenerat, en gång jättelångt och jättefort, och några lite mer normala gånger. Jag har stretchat, det gör skitont men jag kämpar som en tok.

Jag har repat såklart. Å så kul det är. Och svårt. Svårast är när man ska köra (inte bil utan sjunga bakom någon) i stämmor. Att damma i med mina låtar i värsta sydstatsstilen är ju en sak men när man ska köra tjusigt till någon annan och lägga en stämma, hua. "Sjung i D, Susanne, bara liksom fram och tillbaka", uppmanade Krister Folkesson, som är för jävla bra på stämmor. Jamen det är ju skitlätt, så länge han sjunger med mig, men sen....not, då börjar ju han sjunga en annan stämma och några andra ytterligare en och sen är jag i nån annans likväl.

När tusen ord ska in i varje strof är det också lite knöligt kan man säga. Men sååååå jävla kul det är. Kuligast just nu är nog ändå att vara Dolly Karlsson och sjunga med Kenny Steen (asg). Att sen få till stämman i A ska väl gå till slut. Inte hann jag spela in den på telefonen heller.

Låter jag osammanhängande? Inget mot vad jag är. Men det är häftigt att sjunga med så duktiga musiker som dessutom uppmuntrar, peppar och lär oss nya saker hela tiden. Just nu består bandet av Kent, Thomas, Stefan, Krister, K-G och Alex, tillsammans spelar dom ännu fler instrument och så spelar ju Per också fast han mest sjunger. I dag upptäckte jag att Stefan trummade och samtidigt spelade gitarr....hm undrar var detta ska sluta?

Vädret är så trist att jag väljer att ignorera det. Påsk är det och jag har städat och gjort fint. Fullt med blommor har jag också i alla fall i tre vaser. Gardiner är bytta i två rum. Frk T är hos sin pappa och ska hälsa på släkt i helgen. Jag ska umgås med både kraxare och familjen. Nu ska jag kolla lite på countrygala innan det är dags att nanna. Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar