fredag 13 april 2012

Thank God it´s Friday

Eller vad ska man säga, jösses vad trött jag är. Likaså är Frk T, supersömning. Polaren V har varit här och käkat tacos eftersom  mamma och pappa hans är på Lerbäck och njuter av farsen där. Men hans storasyrra dök upp hemma med hans lillebror hemma och då knatade han gärna hem. Jag hade druckit ett glas rosé och fick välja apostlahästarna för att följa grabben hem istället för att backa ut den gröna faran. Lite lätt, lätt duggregn ute, ni vet sånt där man blir blöt av men som inte syns. Frk T har krupit i säng och jag lär väl knoppa in i soffan strax. I morgon ska vi repa även om stora delar av orkestern verkar banga. Söndag ska alla sluta upp mangrant och det lär bli ett långt rep den dagen.

Frk T var i stallet och ledde hästar förut och fick som tack rida en lektion. Fint av Regina att uppskatta att ungarna hjälper till en massa. Det gör tydligen Åsa också enligt en förälder jag pratade med. Det är bra, de jobbar mycket i stallet, ungarna, men lär sig samtidigt massor. Jag börjar gilla att hon fått hästar som intresse, det är i alla fall något jag kan förstå och förlika mig med till skillnad från bollsporter. Jag vet att det är bra med laganda och allt möjligt men det är ju så jäkla tråkigt. Hade Frk T älskat fotboll hade jag väl fått tvinga mig att tycka om det och säkert gjort det efter ett tag men det hade varit rasande mycket svårare.

I går när Frk T red så hade hon busen Zigge. Han gillar att galoppera, gärna fort och blir ungen som sitter på lite skraj kan det gå ännu snabbare. Frk T var beredd och styrde flera gånger in mot väggen och fick stopp på den rackaren men till slut blev hon för rädd och började ge upp. "Fröken" satte sig en stund på hästen och såg till att det blev ordning och sen fick min unge rida igen. Regina är bra på det viset, hon ger sig inte och hon fick Frk T att våga galoppera igen, ta kommandot och få stopp på hästen precis som hon skulle. Bra att fullfölja och se till att det blir rätt. Samma sak när ungen ramlade av mitt i hindret en annan gång, upp igen och våga hoppa en gång till i galopp, ingen vägran, utan lyckade hopp. Frk kan vara sur värre efter sådana lektioner varpå jag kontrar med; att det var i dag du lärde dig rida vännen. De gånger det bara flyter på och det känns som en dröm lär man sig inget. Undrar om jag kan anamma samma tanke när jag ska sjunga stämmor och det låter falskt som fan? Det är nu jag lär mig....eller ;)).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar