fredag 20 april 2012

Mycket nu ;-)

Tumble out of bed and stumble to the kitchen
pour myself a cup of amition......
.......try to come to life

Så var morgonen i dag. I trötthetens och förvirringens töcken glömde jag i går kväll att ställa klockan. Tror jag närde någon sorts önskedröm om att det var fredagkväll. När jag började vakna så täntke jag att "nej jag öppnar inte ögonen förrän mobilen börjar sin stillsamma truddelutt som vanligtvis väcker mig" efter att ha tänkt så en stund insåg jag tursamt nog att jag nog skulle kolla hur länge till jag kunde tänka så och insåg till min fasa att truddelutten inte skulle komma för jag hade sovit en timme längre än vanligt. Alltså fy! Med god vilja så kom jag i alla fall till jobbet innan eleverna skulle vara i klassrummet men det blev ingen vanlig morgon.

Frk T har åkt till sin pappa ....eller det kan man inte säga för han har fastnat i Kina på grund av åska. Men han har en fin och snäll fru som nu på bästa sätt tar hand om vår dotter. Hon trotsade det vidriga vädret och var i stallet och frös innan Milla kom och hämtade och själv låg jag under en filt och frös. Kvällen har ägnats åt Let´s dance och att öva till youtube. Bland annat texten ovan och nyss satte jag den till en kareokeversion jag lyckats hitta. Ett glas vin har jag slurpat i mig och fan vad svårt det gjorde saken. Bara att inse, inte en droppe får intagas när det ska sjungas country. man snubblar nog på orden ändå. Men nu gick det fint (trots vinet som gjorde att jag fick skärpa mig kolossalt) och man ska sluta när det går bra.

Jack Daniels har jag också övat eller snarare inledningen på den snabba delen av versen. Man kan dra tillbaka låten en liten, liten bit och bara öva det som strular och det var väl fan om inte det ska sitta som ett smäck i morgon. Gitarrslingan, ett slag, andas och sjung...He was born and raised in Lynchburg, Tennesse. ja ni fattar vad som fyller min hjärna. Stämmorna i "Öarna i strömmen" (googles översättningar är käcka ibland) har jag övat tusen gånger och egentligen tror jag att jag kan dom som ett smäck men jag fegar lite. Inget fegande i morgon. Nu är det nämligen fullsatt, slutsålt!!!! Detta trots konkurrens av Askersunds manskör och Nanne Grönvall och att Fjugestaborna har danskväll. Nice värre!

En häftig westernsadel har jag också hämtat! Den är jättefin, jättestor och ganska tung kan jag berätta. I morgon gäller det, fasen vad kul vi ska ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar