söndag 8 april 2012

Påsken snart slut

Jämför jag med förra årets påsk så är skillnaden enorm. Det var en fantastisk helg med fantastiskt väder, liksom som gjort för att mitt liv strax därpå skulle braka ihop! Det gjorde det naturligtvis, men jag har kravlat mig upp, som alltid. Män kan bara förstöra mitt liv temporärt. Denna påsk har haft klart kyligare väder (rent vidrigt i fredags) men soligt och fint resten av dagarna, men det har varit total frånvaro av annat som förra årets påsk bestod av ;). Motion har jag ändå fått under helgen genom två rejäla promenader, rundan på över 8 km gicks i dag. Bra för mig och min försoffade kropp.

I dag har jag varit ruskigt duktig faktiskt. Ugnen har blivit rengjord nämligen, ordentligt! Fläkten likaså. Att jag sen glömde ugnen på i två timmar när jag gick ut på promenad med Betten får ses som en parentes. Vi åkte därefter till cowboybutiken på Mossbanegatan som snällt öppnade åt oss, bara så där, på en kvart. Vi fick idén på promenaden. Den trippen urholkade min usla ekonomi än mer, men jag har nu en fantastisk countryskjorta i underbar kvalitet, köpt på krita. Scenkläder såklart, men jag räknar iskallt i mitt bakhuvud att det ska sjungas country fler gånger än denna enda kväll. Jodå, och jag brukar känna på mig saker rätt. Det finns nämligen så himla mycket bra låtar som vi inte hunnit öva in till denna gång.

Faktum var att när jag kollade runt i den där butiken så insåg jag att jag nog skulle kunna bli ett freak, jösses vad mycket fint det fanns, fast dyrt! Hans indiansaker var ännu häftigare fast inte till salu. Bettan och jag blev till och med uppbjudna i den privata bostaden och kollade på indiantavlor och andra indiansaker. Hela hans hem var som en tipi i kolossalformat. Fast själv känner jag mig mer sugen på en äkta cowboyhatt i nåt mjukt material men jag tog tag i min krage och hejade mig innan jag tagit med mig halva butiken. Fast ett sånt linne som Bettan köpte ska jag också inhandla när jag får lite mer lön nån gång, så det så.

I morgon ska jag först repa lite och sen ska vi fixa på palatset. Flaggor, djurhudar, sombreros och ponchos, gevär, piskor och lasson ska upp på väggarna. Ni kommer komma i sån stämning när ni kommer in där att ni ropar yiiiiiii ha direkt och börjar svänga på bootsen. Rackarns vad kul det ska bli.

Så kära läsare. Boka nu biljett till den 21 april k. 19.00. Man ringer Charlie på 019-58 17 18 och beställer hur många biljetter man ska ha. Vänta inte för länge för då tar de slut som till Pubkvällen. Det var en hel hög som inte fick biljetter då. 150 kr kostar det och då får man mat!!!! Superbilligt. Sen får man ju se världsberömda artister. Ja, jag sa ju att det var billigt. Några av dom är till och med "döa", Ja, jag sa ju hur billigt det är! Ring nu då! Vad väntar du på?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar