lördag 2 april 2011

Riktigt bra rep

Så kändes det inte i går men så blev det, ett riktigt bra rep, trots strömavbrott så hann vi mer än vi brukar. God disciplin, bra tempo och alla börjar sätta sina repliker. Som vanligt så känns det stressigt och som att motgångarna hopas, vi är några som har det tungt just nu, privata skäl, yrkesmässiga skäl, hälsoskäl och gud vet allt men så brukar det vara. Har i kväll tittat på delar av revyn "En smittsam föreställning" och fullt så sjuka som folk var då är de ännu inte och det är jag tacksam för. Vi har i dag genomdragit akt 1 två gånger faktiskt och det kändes mycket bra. Det är ju svårt att se om det är bra när man står mitt i det men det känns som att vi har roliga nummer och det är framför allt nytt och fräscht. Visorna är kanonbra och jag gillar verkligen att vi satsade på just visor, det ger en annan karaktär åt det hela. Visserligen har vi ett par sånger som kanske inte kvalar in helt som visor men det fyller sin funktion. Själv insåg jag i dag att jag faktiskt hela livet sjungit fel på Trasiga skor, ett par toner, utan att ha en aning om det, men nu kan jag, eftersom vi som alltid har en otroligt pedagogisk gitarrist i gänget som kan lära ut allt helt korrekt. Gott för jag vill baske mig sjunga som dom spelar! Tur att Mille uppmärksammade det. Vi har också börjat repa allt med kläder och det blir liksom en helt annan grej, man kliver in i sina roller på ett annat vis och det blir så mycket mera. Lite bilder från dagens rep.

 Raggarrock!
 Villiga Vera från Hyllmuttan eh Mullhyttan kanske
ClownBettan
 Vera gör reklam

Hm ny profilbild kanske......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar