torsdag 7 april 2011

Sena kvällar

Nu har vi genomfört det värsta, onsdagens teknikrep som tog låååång tid och kvällen genrep som tog sin tid det också. I morgon är det premiär och då jäklar! Då taggar vi upp tempot lite, Krille öppnar baren, Barbro kommer med god mat och gästerna ska trivas. Föreställningen känns bra, vi har riktigt bra musik som gör det hela mer tänkvärt och inte bara "buskis" vilket jag gillar. Jag vill att folk ska få landa lite, lyssna på texter, tänka till lite och njuta av bra musik och gapskratta däremellan såklart.

Regi (vet att jag skrev orkestern i går men jag bara måste ha dom fotade innan)
Inger Andersson regisserar som vanligt. Mille har ju paus men hon har ändå dykt in och kommit med råd och tips när hon kunnat (hon har benet i gips och hon är inte en stillasittande regissör). Inger är världens snällaste men ack så petnoga med varenda detalj. Vi kan få spader av att ta om samma sak 7000 gånger men det brukar bli riktigt bra på slutet ;). Inger gör en massa annat också och främst så fixar hon så att affischer och program trycks, det är nämligen hon som har bäst hand med tryckeriet. Sen kutar hon givetvis runt och sätter upp dom tillsammans med några andra damer vi har i gänget.

Detta är visserligen en gammal bild men visar vilken vånda regiarbetet kan åstadkomma.

För övrigt blev vi i Krax i dag tillfrågade av LIS om vi vill vara en första uttagningsjury inför revy-SM i Skåne i augusti. An offer I couldn´t refuse kan man säga. Ha så kul, vi ska kolla in 37 sång- och musikbidrag och välja ut 6 vi gillar bäst och meddela juryn sen tar väl andra vid. Snackade med en trevlig snubbe från Katrineholmsrevyn om saken i dag. detta innebär givetvis att jag måste bege mig dit för att kolla på revy när en sån ges.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar