tisdag 19 april 2011

Kläder och smink

För att vi ska se ut som folk på scenen behövs viss hjälp. Den får vi på bästa sätt. först har vi Bittan Gustavsson som ser till att vi inte kliver nakna ut på scenen, nåja hon försöker i alla fall. Att sen vissa aktörer ändå kliver ut på scenen utan kjol kan ingen lasta Bittan för ;). Förra svängen klev jag själv ut på scenen utan peruk - som indian - tja ni kan ju gissa hur trovärdigt det blev. Inte märkte jag något heller förrän de sa åt mig då jag kom ut och då var det så dags. Bittan har varit med länge i branchen, hon har jobbat med "gamla" Kumlarevyn och med oss, dessutom hjälper hon alla möjliga och omöjliga teaterkonstellationer med kläder. Vi har bett henne tillverka bakterier, kajor, kor, hästar, en spindel, en fästing och en humla för att nämna några omöjliga skapelser. Denna gång tror jag ett brutet ben gav värst huvudbry. Det är också Bittan som kläcker idén om att mörklägga med svart vaxduk eller annat som gäller själva palatset. Roligast tycker hon nog att snygga klänningar är men mest stolt ska hon vara över alla fantasifulla saker hon skapat tycker jag. Petnoga är hon och blir inte nöjd förrän det är perfekt.

 Bittan Gustavsson

I sminkeriet har vi äntligen fått hjälp av vår gitarrists dotter Alice Steén som har vana från Lekebergsrevyn. Det är jätteskönt för oss tjejer i revyn som slipper sminka alla karlar som inte kan själva. Folk har blivit ovanligt tjusiga den här gången måste jag säga. Perukerna fick sig också en omgång av Alice vilket gjorde att vi inte bövde se ut som troll eller tjata på Bittan som har fullt upp ändå. Tack Alice du är välkommen tillbaka!

1 kommentar: