tisdag 5 april 2011

Premiärvecka

Oj vilken vecka detta blir. Premiärveckor är alltid hemska för allt man inte hunnit ska göras.  Det finns fortfarande biljetter kvar främst till premiärhelgen så skynda iväg och köp på ICA Profilen eller ring Charlie 019-581718 och boka.

I kväll har vi repat musik, visserligen utan basist men det gick det med. Cornelisvisorna var min bit denna kväll och vi börjar få till det nu. I samban har vi äntligen fått in koreografin nu också. Roger och Per spökade ut sig till sin något pessimistiska lilla sång och de blev helt obetalbara. Erika i Teknikens under är så jäkla underbar. Jösses att denna unga skönsjungande tjej kan vara så himla rolig samtidigt, det är helt otroligt.

Det är riktigt roligt när all rekvisita och alla kläder börjar bli klara, det blir liksom nytt alltihop. Just nu känns det som att jag helst skulle vilja vara publik och se alltihop till helgen men det blir väl för många luckor då kan jag tro.

Ni som nu känner er det minsta förkylda och febriga, se till att äta vitlök och enchinea nu så ni är pigga som mörtar till genrepet.

Alkoholtillståndet blev också klart i dag och enda problemet nu är att vi råkade betala in 500 kr för mycket ;) men det känns som en världslig sak. Nu kan i alla fall gästerna få vin och öl till maten och likör till kaffet.

I morgon tänker jag sno Gunillas idé och presentera ett gäng i taget av alla som jobbar med revyn på bloggen och fortsätta med det under repetitionerna och föreställningarnas gång. Ska bara fundera vilka jag ska börja med. Orkestern kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar