lördag 16 april 2011

Helg nummer två!

Det har startat bra kan man säga, denna andra helg. Fullsatt, varmt och svettigt i går. En grymt härlig fredagspublik. Så här mycket beröm har jag nog aldrig fått vare sig för hela revyn eller för mig personligen. En stor vacker vit bukett med blommor från mina goa systrar står här också, tack! Det var verkligen overkligt så mycket beröm som vi fick igår speciellt från människor som sett allt vi gjort förut. De var helt sålda på detta och ansåg att det var det bästa och mest genomtänkta vi gjort. Mina systrar är normalt alltid rätt kritiska och ofta har jag kännt att de nog skulle både ha producerat och regisserat själva för att de skulle blivit riktigt nöjda ;). I går tittade de bara på mig och sa att DET HÄR VAR RIKTIGT RIKTIGT BRA! Wow, snacka om lyckorus! Det jag tror går hem är att visorna och sketcherna passar ihop och att det blir en klar röd tråd. Vi har inte heller bara valt enkla schlagerlåtar utan en hel del musik med eftertanke som man måste lyssna på och ta till sig på ett lite djupare plan. Tack o tack för vår svenska visskatt.

Vi bestämde oss i går för att köra två föreställningar till efter sommaren. Vilka datum ni som missat detta får chansen att se det bästa vi gjort återkommer jag om i morgon. I kväll kör vi sista före uppehållet och har en hejdundrande efterfest.

Nu till det viktigaste: vår eminenta, helt fantastiska servicegrupp! Jag är såååå tacksam för att ni finns. Ni är så duktiga så det är inte klokt. Utan alla dessa "runtomkringare" skulle jag gå under av stress. Jag blir så glad att jag blir gråtfärdig när jag kommer till palatset och allt nästan är färdigt. Det är dukat och fint och allt är på G. Att ni sen löser allt och ställer upp utan ett uns i ersättning gör inte saken sämre. Servicegruppen leds av vår egen hårdrockare (på scenen) och småbarnsmamma Jenny Gunnarsson och hon har god hjälp i lederiet av Ingela Kjellgren som är en klippa i köket och bakom scenen. Krister Granqvist är vår egen bartender, normalt står han på scenen men han är så förtjust i baren att jag vet i tusan om vi får upp honom på scenen igen. Anita Karlsson, Bibbi Tholf, Brian Jensen, Emelie Eriksdotter, Birgitta Johansson, Anne-Marie Grankvist, Margareta Karlsson och Siv Albinsson är några fler som hjälper till. En kväll förra helgen hade dessutom Siv med sig en fantastiskt duktig kompis som jag till min stora sorg inte minns namnet på, men du är varmt välkommen tillbaka. Bibbis man plockade dessutom disk i går som det värsta proffs. Hillevi Borg har ung som hon är också hjälpt till med allt möjligt liksom våra övriga barn som ibland tvingas tillbringa sin barndom på teatern. Ja så där är det, folk som bara rycker in och hugger i.  Jag ger mig tusan på att jag glömt någon nu, förlåt i så fall. Ni som har en massa andra huvudsakliga uppgifter som kläder, PR och teknik men ändå hjälper till med servicen kommer få en egen liten spalt i denna blogg. Jag tänker nämligen fortsätta presentera er, vi måste ju hålla ångan uppe nu över sommaren tills vi kör igen.

Här kommer en bild på en del av vår fantastiska servicepersonal!
Anita, Brian, Krille
Bibbi, Jenny och Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar