tisdag 2 oktober 2012

Sannamarken!

Det blir inte varje år men detta slog jag minsann till. Jag tog min egen Frk T och polaren Lilla h och begav mig västerut mot Fjugesta (dit min bil för all del hittar utan förare). Sannamarken ska vara tivoli, kålsoppa (som jag för all del aldrig smakat), lera och marknadsknallar. Och ja så var det även detta år.

Underhållning kan också förekomma och i år överträffade de sig själva i spariver, gissar jag. För de hittade troligtvis inga andra som spelade gratis, eller som rent av betalade för att få spela kanske? Någon annan förklaring har jag svårt att se. Men roligt var det. Och falskt. Men samtidigt lite sorgligt. Men precis som Viktor så stilfullt uttryckte saken på fb nyss "inget man sparar i jukeboxen precis".

Men som den knäppa revyapa jag är, bara älskar jag att se ett så knasigt ihopsatt band och kan inte låta bli att fantisera ihop en märklig släkthistoria med inavel från nån socken utanför den allt mer populära tätorten i väster. Tja, jag ska inte bli elakare än så här, för någon jag känner kan faktiskt vara släkt med någon som stod där på scenen och gjorde sitt bästa. Jag var dock en aning orolig över att den lilla gumman, som de troligtvis hittat bland de som inte klarade auditionen för att komma med de ryska sångerskorna i ESC, skulle trilla av scenen. Hon satt oroväckande långt ut på kanten och sov..... tror jag.

Nåja, jag hittade min Super 10 som var mitt huvudsakliga skäl till besöket och jag slog också till på en mindre ryggsäck, kryddor och några rasande läckra servetter innan jag lyckades hitta barnen och åka hem. då blev jag verkligen underhållen av Lilla h. Hon är för rolig. Denna konversation utspelades.
Lilla h: Alltså jag tycker att alla karlar över 50 är gubbar.
Jag funderade och tänkte på några jag känner som råkade ha passerat detta åldersstigna streck och kontrade med; Så du tycker Kent i revyn är en gubbe då?
Lilla h: Han kanske inte ser ut som en gubbe, men han är en. Och min pappa är också en gubbe för han har fyllt 50. 
Jag: Jo i och för sig.
Lilla h: Men Frk T:s pappa han, han är en unghäst!!!!
Här skrattade jag så jag höll på att köra i diket och Frk T med.
Lilla h: Å nästa år då, då fyller du och mamma 50, å fy! Jag har aldrig haft en så gammal mamma förut!!!!

Alltså av ungar och fyllon får man höra sanningen! Ridå!

För övrigt händer det underliga saker i Kumla men om detta vet jag inte mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar