lördag 13 oktober 2012

Gammal vänskap!

I går var det tjejträff för mina "äldsta vänner" då menar jag inte att dom är gamla, dom är lika unga och vackra som jag, men vi har varit vänner läääänge. Inte träffas vi ofta inte, men när vi gör det är det "som vanligt" precis som det ska vara med riktiga vänner. Så där som att åren som förflutit inte finns. Nä vadå, vi sågs väl förra veckan, då var vi väl på Lorry onsdag, fredag och lördag.

Jo det var så det var, men säg det inte till någon. Om man jobbade kväll till 22 och skulle börja 07...ja vadå, det var ju flera timmar däremellan. Vi var unga, pigga och raska. Vi diskuterade hur vi orkade, men saken var den att vi hade råd med mycket lite alkohol vilket förmodligen var skälet. Inträde på en femtiolapp, en tia i garderob gjorde att man på sin höjd hade råd med EN Martini med fruktsoda, på lördagarna. I övrigt så fick man nöja sig med isvatten som oftast var gratis. Ja det var tider det.

I går var vi på Indigo och åt tapas och drack Sangria, två liter och det gick lös på 500 spänn var. Ja tiderna förändras. Men trevligt hade vi och det var gott, riktigt gott. Sen gick vi ner till Bishop innan hemfärden och träffade Mr Z som blev en aning förgrymmad över att jag redan ringt efter skjuts hem. Det var en lite dumt, hade kunnat bli trevligt värre. Men vid elvatiden när jag började må smått illa av trötthet, vitlök och Sangria var det skönt att krypa till kojs och sova.

Hela dagen har det nämligen repats på Sturepalatset. Jag tror vi, märkligt nog, har fått till riktigt roliga sketcher, vi skrattar i alla fall själva. Och som Hasse och Tage så klokt har sagt, man ska spela det man själv tycker är roligt. Om andra inte fattar är det inte mycket att göra åt saken. Men det brukar de ju göra så det ska nog lösa sig.

I kväll har vi haft myskväll Frk T och jag. Skönt och välbehövligt. I morgon gäller musikrep dagen lång. Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar