torsdag 18 oktober 2012

Den grå dimman....

Vädret, orka!!!!!!!!!!! Ungefär så känns det och tanken på adventsljusstakar är faktiskt inte långt borta. Inte alls! Traditioner till trots, inte orkar jag vänta till första advent om det ska vara så här hopplöst ute. Alla klagar, regnet strilar kallt och otäckt dag efter dag och natt efter natt, mest av alla klagar bönderna, med rätta. Att ta sig ut på ett gärde gör väl att hela traktorn riskerar drunkningsdöd. Hua, tur man inte är bonde.

Kanske bidrar vädret till den allmänna  grå dimman av depression som ligger som ett täcke över ganska många. I revyn är vi inte deprimerade alls förstås. Vi repar ,skrattar och njuter. För övrigt är det en bra trist period. På jobbet är inte alla helt glada även om det varierar. Ungarna har denna vecka varit helt uppåt väggarna i min ena klass och jag konstaterade i dag att det måste bero på att "alfahonan" har flyttat och att de håller på att skaffa sig nya positioner. Man får hoppas lugnet lägger sig ner kampen är över. Grannarna tar inte väl hand om sina hästar vilket gör mig inte bara deprimerad utan även förbannad. Människor på stan skyndar fram med nedböjda huvuden mot regnet, inte många leenden inte.

Kanske skulle man testa just det, att le lite och hoppas att det smittar? Det tror jag faktiskt jag ska prova för så här grått kan det inte få fortsätta vara. I morgon blir det föresten säkert lysande och glimmande glittrigt. Dels är det fredag, bara det, och dels ska jag och några goda vänner till Lerbäck och spana in min kristallkrona som där spelar mordgåta. God, spännande mat, världens bästa landsortsteater och härliga skådespelare, varma trevliga människor och rödvin. Det kan bara bli en bra kväll. På det en helg full av repetitioner. Jo då man får glömma höstrusk och tristhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar