lördag 20 oktober 2012

Julgranar och progg

Fast inte samtidigt. Jag börjar i går då var jag till Lerbäcks teater med goda vänner och spanade in min kristallkrona som gjorde sig klart bättre där än här, kan jag meddela. Nåja vi tittade inte så länge på den förstås utan på mordgåtan som var välspelad och bra, jag gillar verkligen denna mysiga teater, skådisarna och maten. Och, jojomen jag gissade på rätt mördare, men inte vann jag inte. Tur är något jag inte är beskaffad med, inte på något plan det har jag insett för länge sen. Ska man få något får man skaffa det helt enkelt.

Inte alltid så lätt det heller.... för allt har en förmåga att kosta på.

Efter teatern blev det mer rödvin och långa diskussioner och tiden gick och vi höll oss vakna alldeles för länge fast det var fredagskväll. Men ibland är det de långa rödvinsdiskussionerna som för en framåt i livet. (Jo jo jag vet, ibland kanske de inte bidrar till något vettigt alls men det behöver vi inte ta med här).

I morse mötte mitt framdragande av julgranen viss förvåning men jag förklarade noggrant för undrande vän att det minsann var dags att ta den med. Den är nämligen precis som kristallkronan, rekvisita, fast på vår teater då. Två långa grangirlanger fick också åka med. För i dag skulle det repas Julstök. Det säljs biljetter i strid ström och det känns fint. När vi repade ringde en och bokade 16 stycken. Repetitionerna skrider framåt och tempot börjar höjas. Sketcherna blir riktigt bra faktiskt, vi har fått till en del fläskiga käftsmällar, en del finurligheter, en hel del ordvrängeri och vi hoppas folk ska skratta gott och tänka till ibland också. En julshowsrevy måste innehålla både gapskratt och lite allvar. Gärna ett och annat skratt som fastnar lite i halsen. I morgon är det sångrep dagen lång.

Men så till proggen då.
Nästa projekt är vi medvetna om, det måste bli en proggafton! Sagt och gjort, med mina sushihitbringade vänner så letades progglåtar kvällen lång, efter att vi ätit upp sushin förstås. Det blev en hel del det och I kunde baske mig varenda text men hur vi ska få upp henne på en scen och sjunga en endaste av dessa låtar det vete katten. Nåja det blir nästa års grej, nu gäller bara jul och citroner ;) Sov Gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar