tisdag 9 oktober 2012

Mycket ska man hinna och komma ihåg

Först vill jag säga att jag mår bra igen. Ingen fara alls, allt blev bra bara jag fick sova. Det ska erkännas att jag sov ca 20 timmar extra innan yrseln var helt borta och jag var pigg igen. Men då var jag å andra sidan pigg som en mört och i lördags natt skrev jag två långa sketcher och en låttext. Så kan det gå. Men visst att bli så yr att man inte kan stå eller köra bil är kanske att ta i.

Så ta det lugnt alltså! Det var ordinationen. Lättare sagt än gjort kan man säga. Nu är det fullt tryck inför Julstök. Affischerna är tryckta i dag och ska börja sättas upp i morgon. Vi repar för fullt, tisdagar repar kören, onsdagar ungarna och dansarna, torsdagarna repar vi sketcherna som i år är många fler än i fjol och lördagar och söndagar är det sketcher och sånger. Tja inte så mycket dagar kvar. All tid som är över ägnas åt Frk T och hennes hästintresse. Känner mig som en logistiker och inser att jag lätt som en plätt skulle kunna jobba som en sån och dirigera lastbilar, bussar eller flyg, ingen match efter all övning jag har i att få ihop jobb, utvecklingssamtal (som inte alltid hinns med under arbetstid), repetitioner  fritidsintressen, sångövningar, mat och sömn. Högst lågprioriterat är städning och det syns kan man säga.

Nåja skiten ligger säkert kvar efter 8 december.... så det ordnar sig nog. På fredag ska jag roa mig med gamla vänner så då behöver lite mer logistik lösas ;) sov sött alla där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar