söndag 14 oktober 2012

Julsånger

Av detta fylls denna dag, det är nästan så man blir lite religiös så vackert som det är. Här ljuder alla sorters tänkbara julsånger och även en del annat. Julen är ju det enda som får mig att fördra vintern. Som jag förut nämnt mången gång så är vintern ingen favoritårstid. Snö, kyla, iskallt regn, luftvärmepump som stannar, elräkningar som bara ökar. Revy med värme, gemenskap och julsånger är räddningen. I går repades sketcher och skratten ekar och i dag gäller musik. Vackra julsånger blandas med mer galna varianter.

Sen kväll i går, ägnade jag mig några timmar åt att få till en ny text till Euphoria. Ingela hade redan skrivit texten och refrängen stämde fint. Verserna var däremot ingen lek. Jisses vad knöligt. Engelsk text och på det få till bra svenska ord. Svenska är en klart kantigare språk och man skriver inte alls likadant. Ordet pannlampa fick helt enkelt stryka på foten, det var bara att inse. Vad låter handlar om? Jo det får man höra om man kommer på Julstök. Men jag kan avslöja att det handlar om en sorts "lokal folkrörelse" i Kumla eller kanske halva Närke.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar