onsdag 16 mars 2011

Palatsarbete

I dag var det Studiefrämjandet som gällde och i och med det en massa palatsjobb. Började med möte på kontoret med AF om arbetsträning för min bästa körexpert. Det gick finfint och sen möte med Bittan och Inger om kläder. Inser faktiskt att jag får beställa alla scenkläder och rekvisita som ska beställas i morgon för nu är jag för trött. Hur jag nu ska hinna det när jag ska repa...nåja det löser sig. Sedan var Bittan och jag ner till förrådet och tog med massor av kläder till palatset så alla aktörer kan välja och vraka i helgen. Därefter till Hallsberg för lite shopping på Bra och Begagnat. Minen på en kund när jag provade en knallturkos jacka och Bittan utbrast; "Herregud den är skitful"  och jag kontrade med "Ja den blir perfekt, 30 kronor, den tar vi" var obetalbar. Liksom kassasnubbens min när han slog in slipsarna vi hittat för 10 spänn styck och jag sa att det var de gräsligaste vi kunde hitta. Det är kul att revyhandla som ni förstår! Sedan besökte vi Kronans Droghandel för inköp av amfe...hahahaha det funkade inte så det fick bli allergitabletter. Men det viktigaste var att vi fick med oss påsar av alla de slag med loggan på. Den behöver vi nämligen ;)

Kvällen har avslutats med Kraxkören som närapå blev omdöpt till Flaxkören eftersom körledaren envisas med att säga fel. Frågan är vilket namn som är bäst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar