onsdag 23 mars 2011

Kraxkören!

Kraxkompaniet har liksom fått en liten grupp till. Nåja den är 16 man stor och några är desamma som ensemblen men en hel del är nya. Denna kör leds av Kristina Algotsson och hon är bara hur bra som helst!!! Vi har på 7 körgånger fått till ett antal trestämmiga sånger, några tvåstämmiga och även någon som vi sjunger unisont. Det är ju svårt att veta hur det låter när man står mitt i men de som lyssnat är faktiskt lite impade. Kören har några "gig" inbokade och det första är Studiefrämjandets distriktsårsmöte i april. Sen ska vi sjunga in våren eller nästan sommaren i Boo kyrka den 15 maj tillsammans med Kristinas övriga körer och därefter blir det körfestival i Riseberga 28 maj. Ja ja jag vet, jag har för mycket att göra, tro mig det känns ibland på hjärtslagen. Men att sjunga kan inte få någon att må sämre bara bättre.

Revyn repas såklart för full fart och premiären närmar sig med stormsteg. Manuset är riktigt, riktigt bra så jag hoppas verkligen det kommer mycket folk. Vi kanske skulle ta in Lennart Wilsson som gästartist, han övade inför lördagens konsert på palatset i dag och han är fortfarande Kumlas egen Sinatra 86 år gammal! De som haft vett att köpa biljetter till lördagens dragspelskonsert med även lite andra inslag har nog inte begått något misstag. Det är i det närmaste slutsålt vad jag förstår (kolla vår hemsida om information) och det är ju jättekul. Flygeln gick varm i dag när de repade och engelsmannen som satt vid den gick inte heller av för hackor. Sen är ju K-G givetvis grym på bas....hm undrar om han kanske vill kompa kören nån gång. Kristina spelar grymt bra på flygeln hon med och en basist kan kanske vara ett tillskott nån gång ;)

Det händer så mycket häftigt i Krax och på Sturepalatset. Välkomna dit! Biljetter till revyn finns på ICA Profilens förbutik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar