måndag 28 mars 2011

En galen måndag!

Insåg att jag denna dag saknade röst! Hepp inte så bra när man är på väg till jobbet som lärare att plötsligt inse att man pratar som en finnig tonårskille. Skyller på gårdagens repetition av rappen (av just en sån finnig tonårskille med häng på brallorna). Rent klädmässigt är det min favorit i revyn som bara överträffas av Villiga Vera från hyllm....f´låt Mullhyttan, jäklar vad snygg jag blev i den stassen, haha.

I dag skulle en del kraxjobb ske dels av mig och Roger H eftersom vi var till radion och spelade in en reklamjingel. Det var en lysande dag eftersom jag som sagt lät som en finnig tonåring. Dels skulle jobb ske av service som träffades för planering och att de hade hoppats att jag skulle varit med insåg jag när de ringde och undrade vart jag höll hus. De är så duktiga utan mig och det fick de också vara för jag åkte till Pålsboda med Kraxkören för repetition med ytterligare tre körer. Herreminje så kul det var då!!! förutom det där med rösten då, ja det att jag inte hade någon alltså. Är man sopran är det lite halvtrist när det liksom bara tar slut på röst vid vissa toner. Det gick baske mig inte ens att pressa fram en falsk. Det gjorde inte så mycket för vi var många. Vi sjöng det vi övat lite och fått veta innan plus en liten "enkel" sång till. Jo för att "göra det lite enkelt"  klämde vi i med Vårsång/Glad såsom fågeln ;)) jag trodde inte jag hört den förr men insåg till min fasa att jag minsann troligen hört den var och varannan Valborg i hela mitt liv, sjungen av proffskörer. Hehe fyrstämmigt blev det! Jag var glad att jag inte var man för deras två stämmor verkade hur svåra som helst. Som sopran får man oftast sjunga melodin och det var nog så svårt. Men sååååå kul det var och såååå bra det lät. Vår lilla kör är rätt okey och nu drogs vi med av proffsen i Trivselkören som sjungit i 26 år med Kristina. Har ni inget för er den 15 maj kl. 17 är Boo kyrka och vårkonserten där ett bra förslag.

Innan dess behöver ni bara komma till Sturepalatset och se revyn Visor och Klavertramp! Bara det alltså, välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar