söndag 20 mars 2011

Grym rephelg

Oj så vi repar nu, torsdag, lördag och söndag varje vecka. Däremellan repar de flesta på repliker och sångtexter. I dag var det musikrep och det är alltid kul. Vi kom liksom äntligen till mina låtar. Ingela och jag ska sjunga en Christina Kjellsson-visa och det är inte lätt men kul, texten är grym och man kan lätt slinta med tungan för det är många ord i snabb takt. Sen sjöng Erica och jag Cornelis och det kändes inte fel alls, inte alls. Ulrika sjunger Stan är full av vatten så bra att man ryser och Per och Roger rev av Pessimistkonsulten helt lysande. Jag tror vi får ihop något riktigt bra denna gång även om det känns som otroligt lite tid kvar till premiär, men så är det ju alltid.

Roger har tagit en massa foton och jag hoppas jag får ett gäng bilder snart. I går repade TaxiRoger och jag våra små, hur ska jag säga, ungdomliga tja lite förtappade gossar. Jag testade kläderna och jösses jag såg faktiskt, på bilderna, ut som en snorunge i sexan. Funderade ett tag på att ta bilden och trycka visitkort, Susanne lärare 46 *asg* (betyder asgarv för oinsatta) jag ser helt enkelt inte klok ut men det är väl meningen. Kläderna sätter verkligen piff på det hela och man blir liksom ett med rollen när man börjar kläd ut sig. Bittan som fixar våra kläder har dessutom många idéer på rekvisita som gör allt än mer fyndigt och bättre.

Missa inte att köpa biljetter, det gör du på ICA Profilens förbutik i Kumla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar