måndag 1 november 2010

Måndag igen..

Jaha så var då årets mest hektiska tillika himmelska vecka över och vardagen tog vid. Denna dag var så kallad KUP-dag, ni vet en sådan där när eleverna har höstlov och lärarna jobbar lååååång dag. Läste om något pucko som i NA påstod att det minsann bara är lärare som kan vara lediga med sina barn på höstlovet :(( knappast vi jobbar, ser du, tre av fem dagar. Du kan nog också ta ledigt två om du vill.

I dag har vi i alla fall varit på Vialund och lyssnat på en klok irländare vid namn Trevor Dolan. Han forskar om framgångsrika skolor och hade en massa kunskap att dela med oss. Jag blev riktigt inspirerad trots min trötthet. Smolket i bägaren var att folk runt omkring oss nös och hostade hej vilt. Sådant gillar jag inte i revytider och på eftermiddagen kände jag mig allt eländigare. Har inköpt enchinea och c-vitamin som jag nu proppar i mig. Sjuk kan jag inte tillåta mig att bli nu, punkt!

Det gick inte att hålla mig från Sturepalatset i dag heller, hade tänkt hämta min bil som står där död och ledsen men så blev det inte. Bästa Bittan lånade ut sin V70 till mig. När vi, Bittan och jag, åkte till fjugesta för att hämta Frk T så gick den så mjukt och fint så, måste säga att jag gillar den bilen skarpt trots att den är en Volvo. På hemvägen höll vi på att köra ihjäl oss alternativt ett gäng ungdomar...låter horibelt och det var det också. Vid Björks åkeri stod en personbil vid vägkanten med varningsblinkers på, ingen person syntes så jag saktade in och åkte förbi och... tvärnitade! Tvärs över vägen stod ett släp till en timmerbil, kolsvart var det och inget av det syntes förrän vi var riktigt nära. Framför släpet stod fyra ungdomar i svarta kläder utan tillstymmelse till reflexer. Ingen varningsblinkers, de hade ingen påstod de. Vi tog oss förbi och fortsatte hemåt rätt skakade. Nästan direkt mötte vi en fullastad timmerbil som jag blinkade hysteriskt åt. Hoppas verkligen att inget hände. Vi ringde Radio Örebros trafikvarning men på de 20 minuter som vi fortsatte köra kom ingen varning ut i alla fall. Rätt uselt måste jag säga :( Vi var ruskigt glada åt V70:ins fantastiska bromsar och åt att det inte var halt, kan man säga. Glad åt att Frk T satt bak och hade bälte var jag likaså. Nåja det gick bra i alla fall.

Åkte på att jobba hela dagen i morgon också men ju har jag i alla fall en lånad bil så jag kan ta mig dit. Nu ska jag sova och längta. Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar