söndag 7 november 2010

Klart slut!

Så var det över för denna gång.... det känns alltid lite skumt när revyer tar slut. Lördagens föreställning gick väl ganska bra, lite bus och så. Ett Big Misstake av vår pianist T bara. Hm han spelade Thank you for the music i fel tonart samtidigt som gitarrist och basist spelade rätt. Kan upplysa icke insatta att det är jäkligt svårt, för att inte säga omöjligt, att sjunga då. Det lät som f-n. Vi körde om numret i slutet av föreställningen och den gode T hade då på sig dumstrut till allas glädje. Haha de är för sköna i vårt band. Alla kan göra fel så klart, men det blixtrade nog rätt rejält i mina ögon ett tag. Jag kan bli skitarg men det går snabbt över ;)) men jag var totalt lost ett tag, så lost att jag gick ut och gjorde Indiannumret utan peruk. Haha en indianbrud i guldblont hår! Fast jag gillar dig stenhårt ändå T, jag lovar. För övrigt gick det mesta bra trots lite bus här och där. Frk T har verkligen gjort succé hon har varit klockrent duktig på alla föreställningar. Hon är 10 år och ställer sig och sjunger solo på en revyscen, det är rätt häftigt faktiskt. Jag är grymt stolt (se där nu skrev jag grymt igen).

Efterfesten var det heller inga fel på. Vi hade en skönt, avslappnad fest där vi sjöng och drack vin. Precis så ska revyefterfester vara. Vi glömde dock öppna champagnen vi fick av Lekebergarna vilket givetvis innebär att vi måste ha en fest till!!!! Tack till TaxiRoger som skjutsade hem oss alla i omgångar. Det är bra med olika yrkesgrupper i ett sånt här gäng.

I dag var det bara att gå upp och ladda om inför Supermusikalen. Sturepalatset fylldes av förväntansfulla "ungar" som övade och sedan spelade. Musikalen är väldigt bra gjord och allra roligast är att de alla blivit så enormt goda vänner. Teater i alla former är bra för själen. Jag är glad att mitt barn får vara med i den världen. Nu ska vi vila lite innan vi tar tag i en massa andra saker. Ett företagsgig (kan man kalla det så) har vi nästan inbokat före Jul och kanske måste vi köra en liten julsångskväll också.... vi får se.

Jag hoppas jag får lite bilder av kamrat R så jag kan lägga ut så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar