fredag 12 november 2010

Helg

Då var det fredag igen, ingen revy denna helg, tomt eller skönt? Både och måste jag säga. Det är skönt att få vila lite och göra andra saker. Det är tomt och man saknar alla inte minst publiken. Att stå på en scen och sjunga eller ramla omkring i högklackat är speciellt.  Nu är det på något vis vardag och lite tristare, lite gråare.

Gårdagen innehöll förstås lite bra saker ett exempel var att Frk T var konferencier på en musikshow på skolan. Hon är duktig på scenen min unge både då hon sjunger och då hon pratar. I dag pratade jag med hennes fiolfröken som var klart entusiastisk över hennes gehör och musikalitet och hon fick absolut inte sluta. Hm tänkte jag och skämdes; tänk hur bra hon skulle varit om hon hade övat något.....vi får ta fram felan oftare här hemma helt klart.

Annars har fredagen som vanligt varit hektisk och rätt jobbig. Eleverna håller på med sina Nobelskapelser och klassrummet blir fyllt av färg, grenar, växter, saxar, limpistoler och allt möjligt. Mitt i allt sitter någon och skriver en berättelse till litteraturpristävlingen. Obegripligt men så sker.

För att överleva höstmörkret ska kamrat R och jag ta oss ut i sydnärke och leta efter "Gatljus" vi ska till Närkesbergsrevyn och jag ska nog ta en kopp kaffe så jag håller mig vaken. Solong!

2 kommentarer:

  1. Kan upplysa om att de är vansinnigt roliga i Närkesberg!

    SvaraRadera
  2. Hallå! Har du försvunnit från blogen alldeles? Jag väntar på uppdatering!

    SvaraRadera