måndag 28 januari 2013

Ont :(

I tummen. Det kan låta banalt och det är det nog också det finns ju det som är värre. I går repade vi inför vårt kommande uppträdande för kommunals medlemmar. Vi höll på med lite koreografi till inledningsnumret när jag av nån outgrundlig anledning trillade i scentrappan. Inte vet jag vad jag gjorde direkt men jag tog emot mig med handen, det gjorde såklart ont men inte tusan brydde jag mig om det, vi fortsatte sjunga. Jag kände i går att det var lite ömt men inte så farligt. I dag däremot är tummen svullen och ond, och man glömmer sig hela tiden och försöker låsa upp dörrar och sånt, skitont gör det. Stötte på vår nya skolsystervikarie precis när jag beklagade mig över tummeländet och fick ett varningstal, hm jag orkar inte gå till nån doktor. Det har gått över till i morgon, punkt!

Annars har det varit måndag.... tja som det kan vara. Måndag morgon, segt att vakna, stress när man ska i väg och väl i bilen satt ett lock löst som hängde över gaspedalen. roger hjälpte mig i går att få av det eländiga larmet på bilen som tjutit hejvilt på senaste tiden. DET är jag mycket tacksam över, tack Roger. Men luckan till säkringarna är nu haftist och stressat  upptejpad med silvertejp. Ni vet det som inte går att laga med silvertejp är inte värt att laga. På jobbet var halva styrkan typ sjuk, inklusive vikarier men det funkade skapligt ändå, vi fick dela upp en klass och pytsa ut några ungar i varje klass. Ett par utvecklingssamtal avklarade och nu är inte många kvar.

När jag satt kvar på jobbet och grejade med det sista ringde en snubbe från Rotary i Kumla och bjöd in mig att hålla föredrag vid ett lunchmöte de ska ha i februari, det är företagare som kommer på ett sånt om jag fttat rätt. Jag ska prata om Krax förstås, i ca 30 minuter. Hm får tänka lite på det och kanske förbereda mig för ovanlighetens skull ;) jag kanske ska slå till med en power point rent av. Han ville ha nåt fyndigt att kalla det hela så jag kläckte ur mig nåt som att Kraxkompaniet roar och oroar i Kumla (beroende på vem man är). Är man politiker som klantar sig lite kan man hamna i en sketch eller två, eller så blir man "mördad" eller blir "mördare" i en mordgåta, vem vet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar