lördag 19 januari 2013

Irriterad frustration

Fy det är en sån där krypdag i dag. En dag när inget känns riktigt bra. Det gick fint ända tills vi hade repat klart och jag satte mig i bilen. Hallblom bjöd på både mackor och semlor vilket var gott men mäktigt.

Det är svinkallt (vackert men svinkallt).
Håret känns skitigt eftersom jag använder mössa.
Det kliar.
Alla kläder gör att jag inte kan röra mig.
Känner mig stoppmätt.
Mina höfter anser att vintern inneburit för mycket stillasittande och de vill till Kvarntorpstrappan.
De trilskas.
Allt kliar!
Jag åker till Marieberg och hinner som tur är in på bolaget.
Glömmer åka in på Ö&B och köpa kattmat.
Måste alltså ta sväng in på ICA och inte ens snyggingen jobbar.
Frk T följer dock med hem från stallet (positivt).
Det kliar överallt!
Det är kallt men jag längtar in i duschen som nu är ledig.
I kväll ska jag till grannen och dricka vin och äta mat.
Och fira att hon nu är färdig lärare.
Om det är värt att fira...
Jo men självklart hon jobbar som förskollärare.
Det är bättre betalt än att vara lärare i vår kommun.
Konstigt!

Det kommer kännas bättre när håret är rent eller hur?
Jag slipper laga mat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar