onsdag 16 januari 2013

En dag av intressanta samtal och minnen

Så här kan jag säga, förra veckan var ingen höjdare i livet. Helgen var tung inledningsvis men blev busbra med en lyckad och varmt trevlig tjejfest i lördags. Ett gäng som funkade bra tillsammans och faktiskt inte pratade om något av våra "specialämnen" någon längre stund. Ibland blir det bra =).

Denna vecka har börjat lite bättre och bäst har det varit i dag. Dagen har varit full av spännande och intressanta samtal. Först med vårt nya kommunalråd. Vi tog äntligen den där fikaträffen vi pratat om ett år eller så. Ett samtal om livet, barn, skola, patriarkat, politik, takhöjd och idéer. Ett samtal präglat av att ge och ta. Man kan få både revytips och "pedagogiska" förklaringar man har nytta av, beroende på vem man är i ett sådant samtal ;).

Efter lunchpaus och en sväng på palatset blev det samtal med min onsdagschef och det var också bra och befriande. Det är gott när man tänker lika utan att det för den skull blir mesigt och stagnerande utan istället inspirerande och kreativt.

Kvällen har ägnats åt ett visst Juvelsmycke och fina minnen. I sommar ska vi tillsammans med Lekebergs revysällskap och Gôrskôj sätta upp Drottningens Juvelsmycke på Riseberga amfiteater. Upptaktsträffen var välbesökt, vi var uppenbarligen många som längtat tillbaka till Riseberga. Underbart nog hade LMP satt ihop en nostalgisk film om de tre åren på Riseberga, där jag och Frk T var med i Nils Holgersson det sista året 2009. Så liten hon var min lilla tjej, knappa nio år stod hon på denna stora scen och sjöng, bland annat. Vi var många som blev lätt rörda. Vilken sommar att minnas, att i 33 graders värme spänna fast kudden på baken och dra på sig gåsdräkten i syntettyg, måla hela ansiktet som en gås och sedan växla till råtta och ko, snabbt sminka av och bli människa. Att få spela en mamma som minste nästan alla sina barn i tbc var, hur knäppt det än låter, bland det roligaste jag gjort. Inte för att det var roligt som scen men så otroligt utvecklande och häftigt att göra något ganska svårt och för mig annorlunda, helt utan ord dessutom. I sommar hoppas jag få spela något som ger nya utmaningar och långt ifrån det jag gör på revyscenen.

Mellan 8 juni och 23 juni kommer tio föreställningar att sättas upp. Missa inte det, bara kläderna blir häftigt inte minst Gustav den III maskeradbal.

Innan dess är det förstås påsk och då ska vi spela lokal mordgåta på några Engelska kvällar. Hela påskhelgen kommer vi ägna åt mord, musik och mat. Så boka in en kväll då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar