måndag 4 februari 2013

Våta spår

Mordgåtan börjar ta form även om min fantasi tryter. Jag har bett en expert jag känner om hjälp och jag hoppas det spetsar till dialogen lite. Jag ska fortsätta skriva i kväll.

Annars har vi en del på gång, Engelsk Pubafton med Mordgåta, som sagt, i påskhelgen. Eric Claptonkväll den 12 april, barnmusikal i maj (ni får veta mer om dessa evenemang efter hand). Sen vill folk ha mer western.... så man får väl slänga på sig bootsen och hatten en gång till då.

I dag har jag besökt kommunens nya stolthet, badhuset. Inte för att jag badat, men min elever har så gjort. Jag inspekterade mest cafeterian och insåg att man varken kunde få kaffe av flashigare slag fast det fanns reklam om den saken (endast halvvarmt bryggkaffe på termos) eller betala med kort, vilket gjorde att jag lyckades pruta fem spänn. Jag har också kollat in den "lokala porrkanalens" landningsbana. Det jag hade alldeles speciella skäl att göra ;). Vill ni veta nåt om det får ni väl boka in en kväll i påsk på Sturepalatset.

För övrigt har jag haft en ny upplevelse på jobbet i dag som jag för all del gärna sluppit. Men man kan se det som att alla nya upplevelser lär en någonting. Nu ska jag frysa i ridhuset. Ha en bra kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar