söndag 17 februari 2013

Rotary i morgon

I morgon är det dags, då ska jag hålla föredrag på Rotary i Kumla. Man får hoppas det kommer några, tänk om de skiter i det när de ser att jag ska prata? Man vet ju aldrig.

När vår skola skulle prata om Storyline på "lärare möter lärare" kom inte en käft, så sånt kan hända. Jag har gjort en Power point och totat ihop ett manus, så jag inte gaggar för länge. Känner jag mig själv rätt kan de annars bli sittande där i flera timmar och det går ju inte.

Vår historia i Kraxkompaniet är ganska häftig måste man säga, på bara några år har vi gått från att vara några själar som hade gjort några hundrevyer till att ha ett "eget" palats att uppträda i. 2005 fick jag en månads sommarjobb på Studiefrämjandet och så började det hela. 2006 satte vi upp Dax för Krax och allt var i gång, hösten 2010 hade vi invigning av Sturepalatset med Snittar & Bubbel. Det har gått fort och vi har hunnit hur mycket som helst. Tio revyer/krogshower har vi gjort om man räknar julshowerna och en Mordgåta och ett par Westernkvällar. Det är väl ett ganska bra facit. Vi får se om det blir impade i morgon eller om de kastar tomater på mig. Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar