lördag 16 februari 2013

Fascinerande!

Jag upphör aldrig att förundras över Melodifestivalen och att folk blir så upprörda. Först så skriver de att det är så dåligt och att det är så hemskt. En del hävdar att de inte tittar, men alla verkar på något vis ändå titta. När sen låtar går vidare, så är folk som galna. Upprörda kommentarer om hur fel alla röstat väller fram på fb. Jag kan inte låta bli att skratta. Är det SÅ viktigt, får man väl lägga ett antal slantar och rösta då.

Jag är väl skadad förstås. Först vill jag bara säga det att jag ÄLSKAR mellon, det är årets tv-höjdpunkt. Det är skitkul att kolla fula/snygga kläder, knäppa frisyrer, bra och dåliga låtar. Hitta käcka sånger man kan skriva nya texter till. Hitta roliga nummer man kan parodiera. Men jag tänker inte att varje sång som går vidare måste kunna vinna ESC, de kan vara kul och bra ändå. Visst, det är ju jättehäftigt när en sån som Loreen vinner och man fattar direkt att det här, det här är grejen! Modernt, rätt och en vinnare. Men det händer ju inte så ofta och ibland har man fel i känslan också, tänker på The Ark bl a.

Jag tycker bara det är kul när ett gäng gubbar går vidare med en "En riktig djävla schlager", haha knappast en höjdare rent musikaliskt men sjukt kul. Jag kan även skratta åt Bananen. Men i finalen är det bra om en bra låt med chans går vidare, men på vägen dit...tja så viktigt är det inte. I kväll var det inte värst men de som gick vidare var mest ok i alla fall. Kläderna var dock oslagbara i kväll. Förra veckan var det bättre låtar och då gick Louise Hoffsten vidare med en jättebra låt. Så ni som oroar er, det löser dig. Dessutom har inte Sverige råd att vinna två gånger i rad, så vi får ta det lite lagom i år.

Annars har jag haft en mycket bra dag. Mordgåtan är färdigskriven så när som på epilogen. Vi har haft genomläsning i dag och skrattat gott. Den är rätt elak och tydligen har jag träffat grymt rätt i en del gissningar när jag skrivit. Om jag ska tolka vissa människors reaktioner så. Jag måste dock tillstå att jag inte haft annan info än det tidningar skrivit och vad jag tolkat ur detta. Men jag är väl rätt bra på att läsa mellan raderna kanske. Sen hoppas jag att jag fått till olikheter med verkligheten också för jag vill inte sparka någon i skrevet på riktigt, bara vara rolig och fyndig.

Vi har släppt biljetterna i dag så boka in en kväll i påskhelgen och ha en Engelsk pubafton hos oss. Käka grymt god fisch and chips, ta en engelsk öl och gissa vem som är mördare och inte minst hör bandet "Kvintett minus ett" som kör engelsk 60-tals musik kvällen till ära. Det blir tre helkvällar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar