onsdag 20 februari 2013

Snark

Jäklars vad trött jag är, gäsp. Skyller på kiropraktorn som korrigerat mig. Jösses vilken tur att nån kan korrigera mig. Ibland tror jag det vore bra om nån korrigerade hjärnan också. I så fall får den gärna säga åt mig att ta ner axlarna och låta dom stanna nere. Jag kommer på mig hela tiden med att ha dom uppe vid öronen. Jösses vad jag längtar efter att snön ska förvinna så jag kan åka till trappan utan att riskera benbrott. Jag vill få ordning på min kropp igen, bli vältränad! Visst jag vet att man kan träna på annat sätt och ibland tar jag en stavgångspromenad och så men det blir inte som ett gift. Jag behöver bli beroende.

I kväll är det styrelsemöte med Atsö (amatörteatersamverkan) i Fjugesta och då måste jag hålla mig vaken annars riskerar man att bli betraktad som otrevlig och se, det vill jag inte. Kanske ska jag slå till på en kopp kaffe även om uret passerat lunch.

Frk T blev dyngförkyld i natt och vaknade med näsblod och näsan full av snor. Stackare. Stallet fick helt enkelt vara i dag, för i dag bestämde mamma. Jag tror damen ätit lite dåligt i två dagar. Hon har varit i stallet från nio på morgnarna till sex på kvällarna och bara ätit mackor, inte bra. På kvällen har hon varit för trött för att äta ordentligt. Men hon har jobbat hårt, ridit och umgåtts och haft det fantastiskt så det är det nog värt. I dag har damen ätit i kapp, trots dyngförkylning satte hon i sig 7 pannkakor till frukost (jo ni läste rätt) och vid tolv klämde hon en hamburgemeny från Mc Donalds som jag köpte med hem. Man tror inte det är möjligt. Ungen är smal som en sticka och verkar bara växa på längden, hur det nu går till. Jag växer bara på tvären, tycker jag.

Jag vägrar bli smittad av vare sig enorm hunger eller förkylning, jag ska ju nämligen spana in både Jesus och Judas på lördag. Mina kära systrar och jag ska ha en ren nöjeshelg i huvudstaden, vi ska ta med vår krutfaster som är 80 pigga år och ge oss ut i Stockholmsnatten. Jesus Christ Superstar har vi biljetter till och jag vill inte sitta där och snora. Förkylningen får helt enkelt vänta och helst utebli. Så baskelusker, vik hädan!

Nä jag tror jag ska sova en skvätt i alla fall, jag har ju sportlov, gäsp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar