torsdag 7 juni 2012

Filmgala och träningsvärk!

Vaknade i morse och tyckte allt att det var helt ok, inte ont i höfterna och ingen träningsvärk. Kunde till och med gå snabbt nedför trappan och lugnt slå mig ner på toa utan att skrika. Så är det inte längre. Träningsvärken har satt in och att gå nedför trappor är ingen lek och toan är det bara att dunsa ner på när nöden så kräver.

Annars har jag tillbringat skoldagen på Folkets Hus och filmfestival. Massor av fyror och femmor har under terminen spelat in "Bullenfilmer", om ni minns det gamla fina barnprogrammet, i kulturskolans regi. De har varit ute på skolorna, haft teaterövningar, improviserat fram scener och så filmat. Det visades 12 stycken fina filmer på teman som utanförskap, mobbning och hur man inte ska vara/ska vara en god kompis. Många rätt sorgliga filmer visades och jag gladdes åt att min klass faktiskt fick in lite hopp och lite kurage i sin film. Jenny och Lennart har gjort ett guldjobb med detta kulturprojekt. Ibland görs det riktigt bra saker i skolan, det kan man behöva tala om. Frk T:s klass var också med och även deras film var förstås bra.

Efter filmvisning och hamburgerservering var det disco och folk från Lenas dansstudio gjorde det hela grymt lyckat. Det var uppvisningar och testande av danssteg om vartannat och ungarna hade hur kul som helst. Tre dansanta herrar från Malmen kammade dessutom hem prispokaler i diverse danstävlingar.

Efter detta var Eva och jag slut som människor men tog oss tillbaka till skolan en stund och fixade lite inför morgondagens Malmendag då kommersen med låtsaspengar ska ske. Efter jobbet var det ridning för Frk T och det gick fint som snus. Nu har vi smaskat i oss lax och färsk potatis, tänk att den äntligen kommit, och nu känner jag hur sjukt trött jag är. Va, klockan är inte ens åtta, hur ska jag hålla mig vaken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar