lördag 23 juni 2012

En midsommar med sol!

Det är ju inte så ofta det händer. Den där tv-reklamen när de bär ut och in bordet mellan regnskurarna brukar vara slående likt verkligheten men detta år visade sig solen hela dagen och kvällen lång. Härligt med tanke på att midsommar inte är min favorithögtid precis. Det är ju då man ska vara kär och lycklig ni vet...

Men denna midsommar blev ovanligt bra.
1. Frk T är själaglad och lycklig över att jag och hennes pappa kom överens om att hon får åka på ridlägret på måndag som en något tidig födelsedagspresent. Det känns fint eftersom det detta år inte blir någon utlandsresa.
2. Frk T hoppade Bingo felfritt och kom trea i maskeradhoppningen i torsdags iklädd fångdräkt och var nöjd och glad.
3. Solen sken hela midsommar fast de hotat med regnskurar. Vi firade hos syrran och deras granne "Kiruna" som de alltid kallats på grund av sitt ursprung. Det spelades kubb och vi åt och drack dagen och kvällen lång.
4. Maten blev god, både den jag gjorde och den andra gjorde.
5. Jag är inte det minsta bakis trots intag av rosévin, kan bero på vattenintaget emellan.
6. Solen tittar fram igen.

Nu hoppas jag att väderprognoserna inte stämmer och att Frk T får sol på sitt läger, de ska sova i tält och det är inte lika kul i regn...
Själv ska jag hinna i kvapp. Huset kanske i slutet av veckan inte behöver se ut som ..... att jag borde söka till Rent Hus.... Gräset kan vara klippt och jag har säkert gått i trappan fler gånger - i morgon eller i dag är jag uppe på femte omgången och då är det en vana!!! Trappan är min kompis nu och man träffar massor av folk när man är där, både kändisar och okända. Alla blir vänner i gemensam flåsighet, både de som är med i 10-varvsklubben (där känns gränsen liksom passerad) och de som är lite mer realistiska som jag. Räknar med att snart komma upp i tre vändor. Jag har dessvärre bara gått ner ett par hekto men det vore väl f-n om det inte skulle hjälpa.

Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar