onsdag 13 juni 2012

Barnslighet

Det är bra det. Man behöver vara lite barnslig. I dag borde jag givetvis inte stuckit in näsan på skolan men se det gick inte att låta bli. När alla elever var på lektion kånkade jag upp fem kassar kläder från revyförrådet. I morgon är det nämligen avslutning och vi har årets match på eftermiddagen. Lärarna möter femmorna i brännboll. Vi slår dom varje gång, faktum är att jag faktiskt tror att de stackars barnen aldrig vunnit! Inte ens på Barbros tid och hon ska enligt uppgift ha spelat i klackskor med handväska på armen.

Jag tycker lite synd om de små "kräken" och har då tänkt ut att de i år verkligen ska få en ärlig chans, trots att vi har Robert i laget. De är sjukt rädda för Robert! Det är nämligen gympamajjen och han skjuter "snorlångt och kutar fort som f.."  enligt de små sötnosarna. Och för oss är det tur det, för då kan vi andra halta och lytta jogga in i sakta mak. Chansen består i att vi är lite handikappade av vår klädsel. I fjol spelade jag i nylonnattlinne, en liten nattjacka och en par gröna strumpor knutna runt huvudet. I år blir det något mer djuriskt och klart varmare. Bildbevis ska försöka ordnas.

Vi planerar en överraskning till kvällens sånguppträdande också.... men om det avslöjar jag nada mer än att det är lite småbarnsligt, men sådana är vi lärare och fritidspersonal på Malmen, vi gillar´t och eleverna också.

Jag knökade in lite Studiefrämjandejobb också för er som eventuellt undrar. Men som sagts förut där råder frihet under ansvar och mycket kan göras när som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar