måndag 27 april 2009

Försäkringskassan

I dag gott folk har något unikt hänt mig! En supertrevlig dam från Försäkringskassan ringde upp mig på eftermiddagen och när hon presenterade sig och sa varifrån hon ringde så tänkte jag genast. Fan, trubbel på G! Men icke sa Nicke, denna trevliga människa meddelade mig att jag haft lite bråttom då jag skickade in blanketten för vård av sjukt barn. Jag, min slarva, hade inte fyllt i vare sig datum eller månad när Frk T var sjuk. Inte heller hade jag skrivit dit organisationsnummer till mina två arbetsgivare (vilket hon letat på), kort sagt jag hade bara slängt i pappren i kuvertet, bemödat mig med att köpa frimärke och skickat eländet. Hon kunde ha skickat hem pappren till mig och jag hade fått gjort om proceduren och därmed fått vänta på pengarna. Istället ringer hon alltså och frågar mig om uppgifterna, jag tror fortfarande jag är smått chockad. Jag har faktiskt skickat in en Tummen upp till Nerikes Allehanda. F-kassan får annars bara skäll och ibland påminns man om att det faktiskt är människor som jobbar där, härligt.

För övrigt sov jag som en kratta föregående natt trots att jag mådde fint på alla vis. Jag var helt enkelt inte trött - men - det är jag nu. Det får bli en tidig kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar