tisdag 21 april 2009

Teater och utvecklingssamtal

är det som fyller tiden. Jobbet handlar mest om nationella prov för både treor (nytt för i år) och femmor, skriftliga omdömen och utvecklingssamtal så här när terminen plötsligt känns kort. Hur ska man hinna? Nåja det brukar lösa sig, på något underligt vis hinner man varje termin. Vår skola ska dessutom fira 100 år och ungarna ska sjunga i kör och spela teater förstås (gissa vem som ansvarar för den)? Krax egen designer B hjälper mig tack och lov med kläder till barnen. De ska se ut som för 100 år sedan och då behövs en expert. Sen forskar ett gäng om hur skolan sett ut under åren och det blir en utställning av det såklart. Vecka 20 firar vi på Stene så ni vet.

Nisse har vi repat i kväll också (teater, teater, teater... härligt). Jag skulle egentligen slippa, det var enbart Frk T som hade rep i kväll, men så blev det inte. Jag gick en promenad med Pizza i den fina skogen bredvid Sparbanksbörsen (hade ingen aning om att det låg ett jättefint naturreservat där, men alltid lär man sig något) sen tänkte jag sjunka in i min bok jag tagit med. Då kom regissören på att jag faktiskt ska spela ko i scenen och jag fick givetvis sätta igång direkt. Att spela darrande, frysande kossa i ösregn känns direkt som jag! Helt ok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar