söndag 21 april 2013

Ytterligare en helg slut...

Jaha tiden går och den går fort, särskilt helgerna. Den här helgen har fyllts av lite nöjen och mycket repetitioner och en hel del sol.
Fredagen var jag till Lerbäcks teater och njöt ännu en gång av farsen och god mat. Lika kul denna gång och jättegod mat. Tack för att ni gjorde om allt till utan ägg. Tack Kent för att du hängde med och för att du körde.
Lördagen bestod av repetition till stora delar. Först var det en mängd scener och efter det fortsatte vi dansa menuett. Nu är hela dansen satt och det är minsann bara att öva på. Detaljer med tjusiga fingrar, näsdukar och annat ska på men vi kan stegen.
Inte vet jag vad som hände på lördagskvällen men efter att vi grillat och ätit så tittade Frk T vidare på alla program om Ullared... jösses det får hon göra på sitt rum och jag struntar i (för att inte säga att jag förstår) att Ola Conny är singel, och jag kollade en deckare.  DÅ somnade jag ifrån vem som var mördaren, sånt brukar aldrig hända mig, jag somnar helt enkelt inte framför TV:n. Tur att fb finns så man kunde få veta att det var betjänten.
I dag har jag ägnat mig åt lite trädgårdsarbete, lite stalltjänst och en promenad när Frk T red. Min fot är lite bättre om än inte bra. Svante som finns med i Juvelsmycket förbarmade sig över den i går och, ja det var inte skönt men säkert bra. Inflammation i hälsenan verkar det vara i alla fall.
Nu i kväll har vi repat Juvelsmycket igen och det var roligare än vanligt får jag säga. Många skratt. Svaret på min fråga om hur jag skulle komma in på scenen väckte allmänt jubel när Ingalill sa; ja du får väl gå. Det var ju fan, jag som trodde jag skulle få bli buren eller så ;).
Jag kan säga så här, det fäktas, slåss, sjungs, dansas och utspelas förtrollande kärlek på scenen. Jag hoppas ni inte missar detta. Det är riktig teater och långt ifrån revy även om vi skrattar när vi repar. Stort värre och gud så kul det ska bli att komma till Riseberga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar