fredag 26 april 2013

Hm vad har jag nu glömt?

Jämt när jag inte har något speciellt för mig så kommer tanken... vad har jag nu glömt? Kollar almanackan, tomt. Kan det vara möjligt? River bland pappren med repscheman till Drottningens Juvelsmycke, kanske skulle jag dansa menuett 17.30, nope, nästa fredag. Nej Susanne, du är ledig i kväll.

Jaha vad skönt.... eller jobbigt.... jag brukar vara jättetrött på fredagar men nu är jag superpigg. Kanske för att jag nästan hela dagen suttit och fått mig istoppat facklig information och smakat god mat på hotellet och inte tampats med barn. Fast jag har hört att de skött sig och för det ska jag krama dom ordentligt på måndag. Men klockan är bara 18 och framåt 21 är jag säkert död så det löser sig.

I morgon ska jag roa mig och nu kom jag på att jag kan ägna kvällen åt att försöka minnas line dancen som jag tydligen ska få publiken att dansa i morgon på Husaren. Jag tänker också vara publik men ändå göra en viss insats. Då så nu kan jag själv dansa i reklampauserna under Let´s dance.  Ont i foten? Asch då (eller jo då, men jag glömmer det ibland eller försöker i alla fall).

Helgen kommer annars rulla på i full fart och jag kommer inte ha några ledighetsproblem. Rep i Fjugesta i morgon förmiddag (eller jag kanske ska kolla så det inte är i Kumla, förvirrad är bara förnamnet). Nostalgiafton och äkta party i morgon kväll alltså, häng med om du har lust att roa dig i Kumla.

Söndag. Då har minsann Kraxkören och Quinnskören från Askersund gemensam konsert på Sturepalatset. 18.00 och det kostar bara en femitiolapp och man får ett glas cider och lite tilltugg på det. Vi sjunger vårsånger av alla de slag och några får publiken också sjunga med på. Jag ska bara bestämma om jag ska ha svarta eller vita brallor.... vädret får bestämma tror jag.

Ha en fin helg, tror jag ska slå på TV:n, det kanske är nåt, hästhoppning borde pågå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar