torsdag 4 juli 2013

Tonårsförälder

Det blir jag på tisdag men det känns som att jag varit det minst ett år. Ungar mognar fortare nu för tiden, ja eller mognar och mognar.

I går var det en hel flock här och dom förökade sig stadigt, först var de tre tjejer och sen fyra och när jag roade mig med teater i Svennevad (ja jag vet att vissa tycker jag borde sett Toto men jag hade inte råd med det och det var faktiskt riktigt kul i Svennevad men Hallabalo på hemmet, så det så) då kom det till en grabb också. Ja han kan inte haft det lätt men han är ju van vid brudar eftersom han råkar ha en häst. solklart eller hur!

Förökade sig som sagt och stannade kvar. De slog upp tältet som är tänkt för tre personer men rätt lagom för två och lite packning. Detta tält som var kontrollerat och klart för senare övernattningar under sommaren här och som inte var tänkt att det skulle bli blött. Det är det nu kan man säga, både utanpå och inuti. Det kanske var bra ändå eftersom ett visst läckage tydligen förekom. Nåja tältet är nog tio år gammalt eller så och lite impregnering kan nog behövas.

Dessa tonåringar behagade inte sova så tidigt, kan man säga, men när man trycker in sig fem stycken i ett tält gjort för tre och några dessutom intagit energidryck, vilket denna mamma med hökblick surt konstaterade och under frukostpasset hållit ett föredrag om dess skadlighet kring, är inte sömn det som kommer lätt. De babblade, gastade och flamsade där ute och jag väste genom ett öppet fönster åt dem att hålla snattran eftersom grannen förmodligen skulle upp och jobba i morse. Emellanåt hörde jag inget och tänkte att nu sover de, men sen var de igång igen. Vid två måste jag slocknat men de var tydligen vakna till halv fyra! Men jag hoppas de hade lite roligt i alla fall, fast de haft någons ben över sig och någon spillde dricka och en annan fes ;)



I morse vaknade jag av ljudet av regn, ordentligt regn och konstaterade att jaha där blev tältet blött. När jag kom ner låg en unge i soffan och svarade glatt att hon legat i en vattenpöl i tältet. Hm tältet läcker alltså. Nu är frågan, skaffa nytt tält eller göra något åt detta braiga som jag vet hur man sätter upp och som är så lagom stort både hoppackat och uppsatt.

I går i Svennevad träffade jag förresten min gamla "svärmor" Marita. Det var kul och hon såg frisk och fräsch ut. Det påminner mig om att Jörgen fyller år i dag, inte för att jag tror du läser detta men stort Grattis i alla fall. USA fyller också, det är liksom samma dag men det tycker jag inte man behöver fira.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar